Zaterdag 22 aug de bekerwedstrijd tegen Heeg de oud 3e klasser speelt nu in de 5e klasse en wil hogerop de jonge selectie maakte een gretige indruk.
De ploeg van collega Marc van Hiel, Jeroen Meinen en Jan Veldhuis wil dit jaar bij de eerste 4 eindigen om te promoveren.
De eerste 6 PROMOVEREN uit de 5e klasse.
Gezien het spelbeeld moet die doelstelling lukken, succes mannen uit Heeg en voor mezelf was het een wederzien bij de club waar ik in het seizoen 2002- 2003 gewerkt hebt.
De club straalt veel warmte uit.
Ons kent ons, een clubcultuur te vergelijken met Blokzijl.

De wedstrijd begon voor Blokzijl te snel!! al in de 1e minuut scoorde Heeg uit een corner, totaal ongedekt kopte Hilbert Roukema raak, met maar één man bij de paal Martin waar was je?
Ja, mannen we zullen elkaar meer moeten sturen de 1-0 had voorkomen kunnen worden.
Daarna een sterke fase van de mannen uit de stad Blokzijl, schoten van Carlo, Martin en Boaz troffen geen doel maar het overwicht was er.

Vleugelverdediger Sebastiaan Elgersma was een plaag voor de aanvallers van Blokzijl zijn demarrages zorgde voor de nodige paniek, doordekken zou de beste oplossing zijn maar dat vraagt veel inzicht, en coaching.
Nu liep Carlo zich een slag in de rondte, halverwege nam Martin die taak over( deed dat naar in veel situaties uitstekend)

De vele loopacties zonder bal was bij Heeg uitstekend verzorgd, daardoor creëerde de ploeg veel ruimte om te combineren een doelpunt kon niet uitblijven.
In de 42e en 43 e minuut de genadeslag, Ygram Ykema en Eeuwe van de Heide waren trefzeker.

3-0 met de rust, na rust een sterker collectief de loopactie van Peter G strandde in de voeten van een Heeg speler het leverde direct een doelpunt op, 4-0 door van der Heide.
Toch bleef Blokzijl voetballen en de goal van Pieter de J was een beauty na wat technische hoogstandjes besloot Pieter maar vanaf een meter of 35 te schieten zijn bal over keeper Hille Grondsma was geplaatst Hille stond aan de grond genageld en baalde van de tegentreffer 4-1.
Heeg kromde nog één keer de rug en wilde meer doelpunten te nonchalant zijn in de afwerking voorkwam een grote uitslag verder dan en paar mooie acties van Martin, kwam Blokzijl niet de 5-1 van Hidde Huitema gaf het verschil aan.

Na de 2-2 tegen NOK nu een duidelijke en verdiende nederlaag maar ook tegen deze 5e klasser waren er zeker lichtpuntjes.

Volgens dochtertje ( bijna 1 jaar) Ella was papa Niek de BESTE of niet Marion en Renah.

Jan Grendelman bedankt voor het VLAGGEN. ook onze supporters bedankt maar weer.