Donderdagavond 28 februari, een oefenwedstrijd voor E2 in Havelte. Vertrek 18.00 uur. De familie van de Linde reed de kids van E2 naar Havelte. Bedankt daarvoor.
De wedstrijd is net 1 minuut oud en de bal ligt er al in. Esmee weet de keeper te verrassen. 0-1
Blokzijl zet direct weer druk en Havelte komt er niet. Via een aantal corners weet Blokzijl gevaarlijke situaties te creëren voor het doel. Opnieuw een corner, het hele legioen E2 voor het doel. Janick zet hoog voor, maar er zit een curve in de bal. Waardoor deze achter in het doel er in gaat. 0-2
Dat gaat lekker en als Stan, met links, de bal er inschiet wordt het 0-3. Wat gaat dit worden.
Helaas dacht het team ook zo waardoor er 2 keer niet opgelet werd en Havelte zomaar 2-3 kon maken.
We spelen ondanks dat we sterker zijn niet vanuit een zekere passing. De ballen worden te gehaast gespeeld. De spelers van E2 moeten eerder gaan kijken wie waar staat.
In de rust wordt daar ook het accent opgelegd. Plus bij een drukke bezetting op rechts de bal verleggen naar links.
Daar wordt de tweede helft meer meegedaan. Wat je terug ziet in het spel van Blokzijl. Havelte komt er echt niet meer aan. Blokzijl is de spelende ploeg.
Daan weet uit een leuk opgezette aanval de bal in het doel van Havelte te knallen 2-4.
Dan is het een aanval op links die via een voorzet beland de bal bij Janick, die de bal er met volle snelheid inschiet 2-5.
Manon heeft goed begrepen dat ze in de aanval het speelveld breed moet houden. Krijn speelt de bal naar Manon, die met haar pass Daan bereikt en zijn 2de goal maakt 2-6.
Havelte is de weg kwijt, de aanvallen variëren van links op rechts en andersom. Terwijl de achterhoede alles onder controle heeft. Lucas weet telkens goed in te stappen en zo de bal af te pakken van de spelers van Havelte. Krijn knalt er een paar keer langs. Hij kan alleen gestopt worden met een overtreding.
Stan probeert samen met Janick vanuit de as de passen te geven naar buiten. Esmee heeft een aantal super actie van af het middenveld. Met haar snelheid en schotkracht baalt elke jongen die haar moet verdedigen. Steven wordt in deze oefenpartij eens op het middenveld gezet. Ik moet zeggen dat gaat hem goed af. Speelt ballen goed in en kiest positie waarbij hij aanspeelbaar is. Hij kan voor extra druk zorgen. Goed om te weten voor de competitie.
Daan weet uit een corner 2-7 te scoren en tenslotte nog 2-8, met een snoeihard schot van afstand. Daarmee doet hij Blokzijl E2 recht aan want de score had veel hoger kunnen zijn als er iets geconcentreerder omgegaan was met de kansen.
Al met al een goede ervaring zo vlak voor de eerste competitie wedstrijd van aanstaande zaterdag tegen Genemuiden E5.
Daar waar E2 zeker niet kansloos is, maar wel de mogelijkheden van de spelers en het speelveld moet benutten. We gaan het zien, zaterdag om 10.15 uur.