Genemuiden zaterdag 13 april 2013

Janick
Stan

Als rijpe appelen

Bij de warming up op het veld in Genemuiden zet Theo direct de toon: “direct de concentratie pakken”en “denk aan het voetenwerk”!

Om 10 uur trappen de mannen van Genemuiden af. De boodschap voorafgaand aan de wedstrijd van Theo lijkt effect te hebben, want Blokzijl zet direct druk met als resultaat een schot op doel. En één minuut later ligt de bal er al in bij Genemuiden. Daan schiet raak 0-1.

Assistent trainer Arie heeft de zwakke plek bij de tegenstander al ontdekt. “Die keeper is niet erg zeker”. Dat wordt even later onderstreept als de keeper aarzelend uitkomt op een dribbel van Janick.

Blokzijl heeft in het begin van de wedstrijd duidelijk het initiatief, ze zetten de tegenstander voortdurend vast op de eigen helft met als resultaat dat ze de bal snel weer veroveren op de tegenstander. Met als gevolg twee schoten op het doel van Daan en Stan.

Maar bij de derde bal op het doel is het raak, Janick maakt 0-2 met een mooie boogbal over de keeper heen.
Bij een wedstrijd blijven veelal de goals hangen als het moment van de wedstrijd. Maar het moment van deze wedstrijd was een spijtende pass van Manon tussen twee tegenstanders door naar Daan. Wat een voetbalinzicht! Helaas kon Daan de bal niet controleren, maar de pass was wonderschoon, chapeau Manon!

Het fluitsignaal voor de rust nadert, maar eerst maakt Blokzijl nog 0 – 3. Op een corner van Manon schiet Janick raak met een zacht rollertje in de hoek van het doel. Hierna volgt een periode dat Blokzijl en Genemuiden over-en-weer de bal hebben, met als verschil dat Genemuiden nauwelijks gevaarlijk is voor het doel van Lucian. Daan en Manon zorgen wel voor gevaar bij het doel van Genemuiden, helaas zonder resultaat.

Rust

De doelpuntenhonger van trainer Theo lijkt nog niet gestild. Hij roept tot verbazing van z’n eigen spelers: “het is 0-3,  maar ben niet tevreden. Het mag best 0-5 of 0-6 worden”!

De mannen gaan met de strenge boodschap van Theo weer de wei in. Janick trapt af voor de tweede helft. Nadat een hard schot van Daan net naast ging, was Stan even later met wat geluk wel succesvol. Stan loopt op een lange pass schiet de bal tegen keeper op en krijgt de bal weer tegen hem aan met als gevolg dat de bal het doel in rolt, 0-4.

Even later komt Genemuiden opstomen met als resultaat een hoekschop. Keeper Lucian, die nog nauwelijks in het spel voorkwam, pakt de bal zelfverzekerd in zijn handen.

Even later komt Daan één op één voor de keeper van Genemuiden, maar de keeper van Genemuiden lijkt iets van z’n onzekerheid van zich af te hebben geworpen. Hij weet de actie van Daan tijdig te onderbreken en even later is hij weer succesvol op een lange afstandschot van Manon. Vlak voor de doellijn heeft hij de bal te pakken.
Maar even later moet de keeper van Genemuiden de bal wel weer uit het net vissen. Daan verovert de bal op het middenveld. Esmee maakt ruimte voor Daan door weg te lopen en een verdediger van Genemuiden loopt met haar mee. Daan neemt een aanloop en met een mooie boogbal over een afstand van 15-20 meter schiet hij hem met een prachtige boogbal binnen, 0-5.

Even later is het weer raak Daan schiet keihard in 0-6 en Janick maakt kort daar op 0-7.De doelpunten vallen in deze fase nu als rijpe appelen van de boom.

Esmee maakt nog een mooie wegdraai actie waarmee ze zich vrijspeelt  en een mooi boogbal richting rechter bovenhoek aflevert, maar waar de keeper in een uiterste krachtinspanning helaas nog net bij kan.

Dan toch diep in de tweede helft het eerste echte gevaar van Genemuiden. Keeper Lucian laat zien dat hij niet is ingedut en tikt de bal nog net corner.
Even later is het aan de andere kant wel raak 0-8. Daan tikt de bal net onder de keeper door. Even later fluit de scheids af. Blokzijl haalt een monsterscore in Genemuiden en klimt in de ranglijst.
Volgende week moet Blokzijl E2 opnieuw naar Genemuiden. Met deze overwinning in de broekzak moet dat veel vertrouwen geven. Op naar de kop van de ranglijst.

Roland Strijker