Wedstijdveslag van 20 oktober 2012

In de kleedkamer begint de trainer met een technische bespreking. Hierbij wordt de tactiek besproken en wordt aangegeven wat er van de spelers verwacht wordt. Ook wordt de opstelling bekend gemaakt.

Lucian
                                      Krijn            Steven
                                 Daan   Esmee   Manon
                                            Jannick

Als wissels staan Lucas en Stan

Na de opstelling worden de shirts verdeeld, dit blijkt nog een hele klus want iedereen wil met zijn ‘eigen’ nummer spelen, alleen is hier nog wel wat onenigheid over. Na de verdeling van de shirt gaan de spelers zich omkleden en vervolgens naar het veld voor een warming up. Na de warming up wordt de tactiek nogmaals besproken door de trainer.

Blokzijl begint goed aan de wedstrijd. Ze zetten goed druk en hebben veel balbezit.  Aan het begin van de wedstrijd 2 maal een ingooi voor Blokzijl. Ze blijven goed druk zetten. Daan heeft een goede actie langs de lijn naar de goal, maar komt helaas niet tot scoren. Krijn geeft een goede voorzet op Jannick helaas mist hij net het doel. Genemuiden komt richting het doel van Blokzijl, door een goede redding van Lucian geen goal. Echter de volgende aanval van Genemuiden leidt tot een doelpunt (1-0). Esmee wordt gewisseld voor Lucas en Manon wordt gewisseld voor Stan. Vanuit een mooie bal vanachter van Steven geeft Jannick een schot op doel. Deze gaat helaas naast. Vervolgens een voorzet van Stan die net Janick niet haalt. Genemuiden aan de bal richting het doel van Blokzijl na een overtreding krijgt Genemuiden een vrije schop, welke uitmond in een doelpunt (2-0). Na een overtreding op Lucas neemt Krijn een vrije trap waarmee het spel weer wordt vervolgd. Blokzijl blijft druk zetten en uiteindelijk een hoekschop voor Blokzijl. Deze hoekschop wordt genomen door Esmee. Deze leidt niet tot enig resultaat. Na 10 minuten een vrije trap van Daan die scoort (2-1). De wedstrijd wordt steeds harder en er blijven vrije schoppen komen (meer voor Genemuiden dan voor Blokzijl, terwijl Genemuiden meer overtredingen begaan). De volgende vrije schop van Genemuiden leidt tot (3-1). Blokzijl blijft goed voetballen en houdt het veld mooi breed. Toch blijven er kansen komen voor Genemuiden net voor rust wordt de 4-1 gescoord.
De 2e helft begint Blokzijl weer goed. Esmee scoort 4-2, vervolgens een kans voor Janick op 4-3 echter gaat de bal net naast. Het spel wordt steeds harder en Genemuiden begaat meer overtreding waarvoor niet gefloten wordt. Met als gevolg dat Blokzijl ook harder gaat spelen. Dit leidt weer tot meer vrije schoppen voor Genemuiden. Binnen een aantal minuten loopt de score op naar 7-2 Met nog 10 minuten te gaan worden de spelers van Blokzijl minder gemotiveerd door het vervelende spel van Genemuiden.  Janick en Esmee proberen druk te blijven zetten voorin en een mooi gezamenlijke actie leidt niet meer tot een goal. Genemuiden komt weer bij het doel van Blokzijl Lucian komt goed uit maar mist de bal, Daan haalt de bal van de lijn en Genemuiden scoort niet. De einduitslag wordt uiteindelijk 9-2. De wedstrijd is niet vriendelijk gespeeld en de scheidsrechter heeft dit in de hand gespeeld door niet tijdig te fluiten voor overtredingen. Blokzijl heeft goed gevoetbald, echter was winnen op deze manier niet mogelijk.

Karin van der Linde