Vandaag een topper op papier voor het 2e. Nummer 3 Blokzijl moest het in Genemuiden gaan opnemen tegen het plaatselijke 11e elftal. Met een 15 koppige selectie werd er vooraf afgesproken om vol voor de punten te gaan en dus met de sterkst mogelijke opstelling te beginnen. Dat enkele spelers de vrijdagavond bij een optreden van de Dijk niet zo goed verteerd hadden kon ons alleen nog wel eens opbreken. Bij de warming up bleek de gemiddelde leeftijd van onze tegenstanders onder de 25 jaar te liggen dus we konden onze borst nat maken. Met Sander in het doel, Gerbrand, Mark, Sander Boxum en Marco als verdediging, Thomas, Rene en Dirk Pieter op het middenveld en Lo, Eef en de fitte, niet brak zijnde, uitgeslapen Carlo werd de wedstrijd aangevangen. Onze tegenstander van vandaag was er ook niet helemaal gerust op dat de 3 punten in Genemuiden zouden blijven want ze begonnen vrij kalm en risicoloos te ballen. Thomas had voor ons de 0-1 op de sloffen maar op 10 meter voor de goal wist hij de bal tegen de doelman aan te knallen in plaats van tegen de touwen. Blokzijl probeerde voetballend van achteruit de voorwaartsen te bereiken, Genemuiden hanteerde een andere tactiek. Van achteruit de lange bal naar voren en de afvallende bal zo snel mogelijk zien te veroveren en van daaruit de aanval verder op te zoeken. Ze probeerden het enkele malen met wat afstandsschoten om  onze keeper Sander te verschalken. Elke hoge bal wist hij echter onschadelijk te maken.  Het eerste het beste schot wat ze laag over de grond richting Sander afvuurden verdween helaas meteen in het hoekje, 1-0. Blokzijl ging niet bij de pakken neerzitten maar bleven geloven in een goede uitslag. De gelijkmaker was dan ook een verdiende beloning voor het getoonde spel. De inlopende Rene werd prima vanaf de linkerflank bereikt, Rene wist een speler uit te spelen en vrijstaand voor de keeper werd deze kansloos gelaten. 1-1 wat een terechte tussenstand was op dat moment. 10 minuten voor de rust een domper voor Blokzijl. Topscoorder Everard moest eraf met een blessure. Martijn Kuik verving hem. Net op het moment dat we dachten met een 1-1 stand de rust te halen viel toch de 2-1 voor Genemuiden.  Weer een afstandsschot maar nu geplaatst plofte in de bovenhoek over de handen heen van de  verbouwereerde  Sander.
In de 2e helft een tweetal wijzigingen. Richard kwam op de plek van Carlo, en Martin verving Lo. Vooral Martin liet zien dat hij getergd was wan de meeste dreiging kwam vanuit zijn acties over de rechterflank. Rene schoof ook steeds verder in om de gelijkmaker te forceren om tot kansen voor het doel bij Genemuiden kwam het niet. Doordat we steeds meer ruimte weggaven counterde Genemuiden dat het een lieve lust was. Ze sneden er regelmatig doorheen met snelle combinaties en achterin moesten we alle zeilen bij zetten om niet de derde tegen te krijgen. Marco heerste gelukkig in de lucht en alle hoge ballen die er in werden gepompt werden door hem vakkundig weggekopt. Vlak voor tijd had Blokzijl de gelijkmaker nog kunnen maken maar na een flitsende aanval over de linkerkant waarbij de een-tweetjes niet van de lucht waren kwam de bal bij Rene die bij de eerste paal net niet de doelman van Genemuiden te verschalken. Blokzijl moest genoegen nemen met een minimaal verlies tegen een jonge leuk voetballende tegenstander. Geen schande om de punten daaraan te verliezen.  Bij terugkomst in Blokzijl bleek belchinees Henk zijn weddenschap op deze wedstrijd te hebben verloren waardoor hij een kratje bier kon dokken die uiteraard soldaat werd gemaakt door het 2e. Even pas op de plaats voor de mannen van Blokzijl 2 die nu op de vierde plek in de ranglijst terug te vinden zijn.