Een late wedstrijd op de zaterdag . Om 12.00 uur trapt F2 af om de wedstrijd te beginnen.
Eerst nog even vragen of er toch niet een E speler bij Flevoboys  inzit. De trainer wijst de vader aan en die blijkt ook 2.20 te zijn. Ja daar kan die gast ook niks aan doen.
We beginnen de eerste helft met teveel respect voor de tegenstander. Ze kunnen de bal aan nemen en geen speler van Blokzijl die iets doet. Ze kunnen met de bal dribbelen en geen speler van Blokzijl die iets doet. Zo is het logisch dat het 5-0 is, eigenlijk had het meer moeten zijn maar de bal ging vaker naast dan er in.
In de rust even een peptalk gehad en dat zou dan in een beter spel moeten resulteren. Het werd 13-0 op basis van de stand is er niks verandert. Alleen, zeg maar, de E speler van Flevoboys(dat is ie niet maar hij is net zo groot als Theo), schiet er wel een paar heel lekker in van afstand. Ik zeg laat die jongen als vast gaan aanmelden voor basketbal. Hij heeft de lengte al.
De spelers van Blokzijl hebben in de tweede helft het zweet op de voorhoofd staan en dat was in de eerste helft niet het geval.
Niek en Caithlin gingen vol in de aanval en bezorgden de keeper  van Flevoboys nog een beetje het gevoel dat hij keeper was. Mathijs heeft alles geprobeerd om de ballen af te pakken. Hij ging ervoor en had soms de bal mee dan weer niet. Louis stapte de eerste helft gewoon op zij maar nu tikte hij de bal gewoon ff van die gasten de voeten. Mats wist een paar keer de bal te veroveren om op avontuur te gaan. Harieke schoof de benen even iets verder uit en wist daarmee een aantal spelers van Flevoboys de bal af te pakken.
Luuk stroopte de mouwen op want in de rust was de trainer niet vrolijk en dat vond ie niet zo leuk. Dus ging hij er alles aan doen om zeker de spelers van Flevoboys het lastig te maken. Dit lukte zeker anders waren er nog meer goals gevallen.
Niek kreeg steek in de zij van het vele lopen, dan weer voor en dan weer achter. Het brak hem tegen het einde op. De energie was op.
Caithlin liep te sleuren en te trekken om al die grote jongens de baas te zijn.  Gezicht werd steeds roder. Wat een werklust heeft ze weer getoond. Sam ging een aantal keren voor de bal en wist daarmee Flevoboys wakker te schudden. Het is dat de snelheid niet hoog genoeg was anders had ze zeker een keer kunnen scoren. Kylian wist een paar keer goed de bal weg te schieten, terwijl hij in de eerste helft echt de eerste vlinder zou tegen gekomen zijn.
Jan Hinze had een groot stuk kauwgum in de mond. Die was lekker man. Ja en dan mis je best wel een paar ballen. Gelukkig hebben we EHBO want mocht ie vast gaan zitten in de keel, die knallen we er wel weer uit! Hij had echt een paar mooie reddingen en zijn uittrappen wisten een paar keer de middenlijn te halen.
De trainer van Blokzijl ook een keer weer aanwezig, was veel te fanatiek. Hij verwacht veel te veel van de spelers. Al hoewel ze het op trainen het wel laten zien is een wedstrijd toch anders.  We gaan volgende week lekker wisselen en de speler hun plan trekken. Het kost namelijk alleen nodeloze energie en dat is echt zonde.  Brigitte altijd de rust zelve zegt komt wel goed. We hebben de zwaarste tegenstanders gehad, de competitie gaat nu pas beginnen voor ons. Daar heeft ze gelijk in. En na de eerste helft hebben ze echt geprobeerd de bal te veroveren en er alles aan te doen om te scoren.
Blokzijl F2 is lekker aan het leren en groeit van een vlinder zoeken naar een trap op doel. De trainer kan roepen wat hij wil, maar ze gaan toch hun eigen weg. Dus take it cool take a chocomel!
Op naar volgende week tegen Creil F3 en coaches maak je borst maar nat want wij spelers van F2 gaan weer lekker ballen, BAM!!!