Zaterdag 5 mei, eindelijk kunnen we een wedstrijd voetballen. Vorige week zaterdag i s de vriendschappelijke pot tegen SVM F2/3 afgelast, maandag 30 april  geen training. Woensdag training was matig je kon zien dat de kids laat naar bed waren gegaan, ze waren binnen no time moe en niet vooruit te branden.
Dan een grote uitdaging, winnen van Flevoboys. Want dan spelen we gewoon mee om plaats 2 en 3. De vorige wedstrijd was het 0-0 en dat was een onmogelijke pot waarin beide teams zoveel kansen als minuten spelen hadden. Flevoboys begon sterk en wist ook op voorsprong te komen. Langzaam wist Blokzijl meer en meer in de partij te komen. Door hard te blijven werken wisten ze druk bij de tegenstander te houden. Kyran probeerde het van afstand en Demian probeerde door de verdedigers te wurmen. Anne kreeg een schotkans maar de keeper hield hem tegen in tweede instantie juichten de begeleiders (Peter, Egmen en Theo) al voor een goal, maar de bal ging toch nog naast.
Uiteindelijk wist Janick met een mooi afstandschot de keeper te verslaan 1-1.
Flevoboys wist weer te scoren door een schot op goal na een counter, 2-1 ruststand.
Er was geen ranja en dat was balen want het was broeierig weer en dus had iedereen dorst. We gingen voor het collectief, of wel met z’n allen aanvallen en verdedigen.
Dit leek succes te hebben. Milan wist zich door de verdediging te slalommen en zijn schot op doel, was een score. Alleen was de scheidsrechter zich van geen kwaad bewust. Loopt daar een lijn dan? Ook nadat een supporter van Flevoboys had gezegd dat hij toch echt over de lijn was, liet de scheidsrechter zien dat meedoen belangrijker is dan winnen. Het zijn van die momenten waarin je, je volwassen houding moet laten zien. Het is natuurlijk top dat iemand zich wil inzetten. Bij deze meneer geef ik het advies stop aub voor het te laat is.
1 Ding was wel een feit hij vloot ook niet voor de overtredingen van Blokzijl op Flevoboys. Het is toch erg dat je als trainer van Blokzijl moet roepen dat het een vrijtrap is voor Flevoboys?
Dit cruciale moment blijft helaas de hele wedstrijd hangen. Weer een counter van Flevoboys en de 3-1 is een feit.
Blokzijl bleef knokken, passen en spelen vanuit de positie was vandaag  niet goed, waardoor je steeds net iets te kort kwam om echt druk te zetten. Toch wist Anne een keer te doen wat hij naar ons inziens elke wedstrijd zou moeten doen, zijn schot op de goal was een heerlijk moment. We leven nog 3-2.
Het kan nog een gelijkspel worden. Dat zou eerlijk zijn gezien het spelbeeld. Blokzijl werkt hard en zet de druk op de tegenstander. Flevoboys weet door counters zeer gevaarlijk te zijn.
Tot overmaat van ramp was het succes aan de zijde van Flevoboys 4-2.
Jammer maar weer een leermoment waarmee we maandag prima een training kunnen vullen. Op naar de wedstrijd tegen Creil , zaterdag 12 mei thuis, want elke wedstrijd heeft een boodschap. Die van vandaag  is dat als je passing beter en verzorgder verloopt, je meer kansen gaat krijgen. Wat gaat leiden tot succes.
Daar gaan we voor. Op naar een week trainen en 12 mei knallen. Jij bent er toch ook bij.