We wilden graag voor 15 december deze wedstrijd gespeeld hebben. In overleg met Flevoboys, lukt het om de wedstrijd op dinsdag 4 december te spelen.
Bij winst zouden we klimmen naar de 5de plaats. Iedereen had er zin aan.
Na een korte warming up waren beide teams klaar om de strijd aan te gaan.
Blokzijl vanaf het begin de betere ploeg wist niet tot scoren te komen. Lucian hield de 0 en daarmee hadden we een punt verdient.
In het veld werd er goed verdedigt, maar waren de aanvallen van mindere kwaliteit.
Er waren zeker kansen, maar helaas gingen die er niet in.Toen was het Lucas die zijn verantwoordelijkheid nam. Hij ging in de voorhoede spelen en 5 minuten voor tijd wist hij, wat de anderen in 45 minuten niet konden bereiken, wel te realiseren. En omdat hij zo mooi was komt hier de slow motion van wat het mooiste moment van de wedstrijd is.
Lucas neemt de bal aan met links, kapt met rechts kort en snel de verdediger uit. Loopt twee passen door met de bal en brengt zijn rechter been naar achteren.
Hij kijkt naar de keeper en kijkt naar de bal. Het been wil naar voren maar Lucas wacht even want de keeper maakt al een keuze. De keeper gaat naar de korte hoek.
Dat is mooi denkt Lucas, nu is hij voor mij. Hij geeft zijn rechterbeen de opdracht om een schot op doel te maken. Niet te hard of te zacht, liever iets te zacht. De bal moet in ieder geval het doel in.

De rechtervoet komt midden op de bal en schuift langzaam vooruit.
De toeschouwers en de coach gaan staan en denken, “het zal toch niet waar zijn”, zou de bal er in gaan.

Lucas spant zijn dijspieren aan en hoopt en bid dat dit schot die ene goal op mag leveren. Wat zou dat mooi zijn om op 5 december op school te komen en dan te kunnen zeggen dat je het enige doelpunt gezet hebt in een voetbalwedstrijd.

Hij blaast zijn adem uit en al zijn laatste kracht geeft hij mee aan de rechterteen. De verdedigers van Flevoboys springen naar de bal en komen net 5 cm te kort om deze te raken.
De bal stuitert nog een keer op de grond. Lucas kan zijn ogen niet geloven, het gaat gebeuren, dit moet hem worden.
De bal moet helemaal over de lijn. Willem Jan van de Linde schreeuwt YES hij gaaaaaat er in!
Lucas zet met zijn linkervoet de hak in de grond om goed te kunnen kijken wanneer de bal over de lijn gaat. Op de tweede inademing gaat de bal over de lijn en nu mag hij juichen.
Wat een fantastisch moment om op die plek daar te zijn als voetballer van Blokzijl E2. We worden 5de in de competitie.
Flevoboys trapt af maar komt in geen velde of wegen bij het doel van Blokzijl.
E2 wint en doet daarmee goede zaken. Spelers van E2 bedankt en met name Lucas.