30 november 2013

Met een aantal spelers minder dan gebruikelijk vertrok F2 richting Emmeloord, naar de ‘voetbalfabriek’ van Flevoboys. Eén van de 22 (!) kleedkamers was voor ons. Snel omkleden en met een lekker zonnetje liepen we naar het veld. Onderweg kwamen we een aantal zwarte pieten tegen. Er werden pepernoten rondgestrooid, mmm lekker!
De wedstrijd voor ons liep iets uit, daarna was het iets over 12.00 uur de beurt aan F2.
De bal ging helaas te vaak maar één richting op: het doel van Blokzijl…
De veldspelers en onze keeper deden goed hun best. Nog een mooie kans voor Harieke: helaas was de verdediger van Flevoboys net op tijd terug en kon er zo voor zorgen dat ze niet scoorde. Keeper Jan Hinse had een paar mooie reddingen, maar al met al konden de doelpunten van Flevoboys niet voorkomen worden.
Toen was het rust . Onze meiden en jongens hadden erg dorst van het voetballen (en van alle pepernoten…). Maar voor het drinken moesten we nog even wachten tot ná de wedstrijd; we waren onze waterzak vergeten… ;-).
Na de rust werden de meeste doelpunten gescoord; Flevoboys had namelijk nog een troef achter de hand: een jongen die een heel goed schot in de benen had. Het werd 13-0.
Volgende keer beter! Nog één wedstrijd ‘buiten’ en daarna de zaalcompetitie: met weer nieuwe kansen om te winnen en vooral lekker te voetballen met elkaar!