Verslag wedstrijd F1 van 18 september 2010

Vandaag een wedstrijd tegen de Flevo Boys F3 te Emmeloord. Een beetje spannend van te voren, want de Flevo Boys zijn wel goed! We speelden helemaal achter op het terrein van de Flevo Boys. Gelukkig niet op kunstgras, want dat levert zoveel gedoe met de was op en kan zorgen voor brandwonden. (Ik moest ook wassen dus vandaar…)
De eerste helft regende het wat, maar het was een goed bespeelbaar veld. Na 10 minuten was het 1-0 doordat er een gelukstreffer kwam van de kant van de Flevo Boys. De bal ging er net in; was bijna tegengehouden door Ealse en Kyran. Daarna kwam een tweede kans voor de Boys van Flevo en ging de bal met een boog over Janick heen, die bij het doel stond, maar gelukkig er niet in! Toen werd het spannend, want Toby stond vrij voor het doel, maar schoot jammer genoeg naast…Hij had iets door moeten lopen. Vervolgens nog spectaculaire momenten met de bal tegen de paal of de bal over het doel heen. Na 20 minuten speeltijd werd het dan toch 2-0. Jurgen probeerde te helpen, maar schoot de verkeerde kant op en de bal belande in het doel van Blokzijl. Hier kon onze keeper Frans niets meer aan doen. Er waren deze eerste helft zeker kansen voor Blokzijl. Jay speelde op het middenveld en schopte de bal een aantal keren goed weg. In de laatste minuten gleed Janick uit en kon daardoor de bal niet tegen houden en we gingen de rust in met 3-0. Dit vonden wij helemaal niet slecht tegen F3 van de Flevo Boys.
De tweede helft begon fantastisch. Na 5 minuten scoorde Bram een doelpunt! Super gedaan: 3-1. Helaas ging de bal daarna bij toeval in het doel van Blokzijl en was het dus 4-1. Toen kwam er weer een kans voor Blokzijl, want Bram liep weer naar het doel van de tegenpartij. Hij speelde af naar Toby, maar deze miste jammergenoeg de bal. Vervolgens maakte Bram een lange afstandsschot, die naast ging. Na 10 minuten volgde een complete verrassing zowel voor ons als voor Lucas: Hij maakte namelijk het tweede doelpunt! Het was super mooi, met een boog in het doel: 4-2. Vervolgens ging Toby op het doel af, maar helaas ving de keeper de bal. Daarna volgde een doelpunt voor de Flevo Boys: 5-2 en vanuit de corner nog één: 6-2. Bram had zich zeer gedaan en de scheidsrechter floot. Charley en Roel snelden met de verzorgingstas erheen, maar het ging al weer goed met Bram. Blokzijl verdedigde goed en toonde zeker doorzettingsvermogen. Vervolgens floot de scheidsrechter voor een speler van de Flevo Boys die op de grond lag. Hij kreeg een vrije trap. De wedstrijd eindigde met een stand van 7-2 door nog een doelpunt van de Flevo Boys. De kinderen hadden weer goed gespeeld.

De penalty’s:
Ealse schopte de bal tegen de paal.
De bal van Jurgen werd helaas tegen gehouden door de keeper.
Bram schoot gelukkig wel in het doel.
Janick maakte met een glij-actie een mooi doelpunt.
Lucas schoot de bal voor de tweede keer erin.
Toby schoot over het doel.
Jay schoot er bijna in; de keeper raakte de bal aan.
De bal van Kyran werd tegen gehouden door de handen van de keeper.
Frans schoot super in het doel.

Voor de tegenpartij: Onze keeper Frans kijkt de ballen er gewoon uit!

Marja Dragt