Zaterdagmorgen 19-09-2015 was het een en al groen-wit van Blokzijl in Emmeloord. Bij aankomst van ons team was Blokzijl D1 al aan hun wedstrijd begonnen tegen Flevo Boys. Om negen uur startte onze wedstrijd. Roel-Jan en Jos hadden een goede warming-up verzorgd, dus het team was er helemaal klaar voor. Ze begonnen scherp en speelden goed. Na vijf minuten scoorde Thijs de openingstreffer. Tien minuten later was het Jesse die een mooi doelpunt maakte. Jesse dacht al snel dat ga ik nogmaals doen en toen was het 3-0 voor de Blokzijl. Na de rust begon Blokzijl weer goed aan de wedstrijd. Jelle zag dat Jan-Hinse helemaal vrij stond en gaf hem de bal precies op maat voor. Jan-Hinse maakte het koelbloedig af. Al snel daarna was het weer raak. Jelle schot de bal op de lat, maar gelukkig stond Thijs op de goede plek en raakte de bal nog net aan. Vervolgens kon Magrur het afmaken. Dankzij de verdediging van Blokzijl kreeg Flevo Boys niet de kans om te scoren. Toch lukte het bijna, want Flevo Boys kreeg een penalty mee. Maar gelukkig bleef Swen goed naar de bal kijken en stopte de bal. Vlak voor het einde bepaalde Thijs de eindstand. Het werd uiteindelijk 0-6. De drie punten gingen dik verdiend mee naar Blokzijl.

Verslager ter plaatse,
Fijko Roozeboom