Strijd en passie leveren Blokzijl E2  3 punten op.

De wedstrijd tegen Flevo boys stond oorspronkelijk gepland in de meivakantie, maar ivm een aantal afwezigen door vakantie kon de wedstrijd gelukkig verzet worden.
Dit betekende wel dat we op een doordeweekse avond naar Emmeloord toe moesten om te voetballen. Dinsdagavond na de training werden de tenues al uitgedeeld, en woensdag avond stond iedereen op tijd klaar om richting Emmeloord te gaan.
Het beloofde op voorhand al een spannende wedstrijd te worden, thuis hadden we dan wel gewonnen met 6-1, maar dat was zeker geen gemakkelijke zege, al doet de uitslag anders vermoeden.
In de eerste helft gingen we goed van start, al snel werd het 0-1 door Marcel en dat smaakte naar meer. Jelle schoot knap de 0-2 binnen en niet veel later leek Jelle ook de 3-0 te maken, de scheidsrechter oordeelde echter dat de bal niet over de lijn was, dus doorvoetballen. Helaas konden we niet doordrukken waardoor de tegenstander weer wat hoop kreeg. Met een 0-2 voorsprong gingen we de rust in.
Na de rust werd de sfeer wat grimmiger en de coach van Flevo Boys liet zich volledig gaan richting 1 van de spelers van Blokzijl toen deze een opmerking maakte naar 1 van de speler van Flevo Boys. In de ogen van de coaches van Blokzijl had de coach van de tegenstander dit beter op kunnen lossen door de scheids of 1 van de coaches te informeren ipv voor eigen rechter te gaan spelen.
De spelers van Blokzijl waren duidelijk onder de indruk en de angst sloeg toe in het spel. Dit resulteerde in de 1-2, een prachtig goal overigens! Na de 1-2 leek het geloof weg en leek de 2-2 in de maak. De coach van Flevo Boys bleef maar doorgaan langs de lijn waardoor enkele spelers van Blokzijl volledig hun concentratie kwijt raakten. Gelukkig herpakten de spelers zich en lieten ze zien dat ze maar voor 1 doel kwamen, winnen! Door goed samenspel was het Marcel die de trekker overhaalde en er voor zorgde dat het stil werd langs de zijlijn bij de ouders, trainers en coach van Flevo Boys. 1-3
Door prima verdedigend werk van Davey, Stan, Twan, Karol, Jamie en onze keeper Joppe bleef het bij 1-3. Naast de robuuste verdediging wisten de aanvallers Marcel, Lesley, Jelle, Esmee en Nadieh het de verdediging van Flevo Boys keer op keer moeilijk te maken.

Jongens en meiden, jullie mogen trots zijn op deze super goede teamprestatie. Jullie hebben je niet uit het veld laten slaan en laten zien dat jullie een enorme groei als team hebben doorgemaakt! De 1-3 winst is het bewijs van deze uitstekende teamprestatie!

Mike