B1 te laat wakker in Emmeloord

Na de keurige overwinning afgelopen dinsdag daar mochten de talenten zaterdag aantreden in Emmeloord op het mooie en zeer drukke sportpark van Flevo Boys. Blokzijl B1 speelt een zwakke eerste helft en laat niet de wil om te winnen zien. Het zwakke begin zal ook een klein beetje komen waar de trainer tijdens de warming-up tot aan begin wedstrijd de administratie moest regelen zodat de formaliteiten vooraf gereed waren. Een strijdlustige 2e helft met veel beleving kon de zwakke eerste helft niet herstellen en men verliest 2-1 in Emmeloord.

Gelijk vanaf het 1e fluitsignaal is zichtbaar dat het collectief van Blokzijl B1 geen gehoor geeft. In balbezit gaat de bal nog wel aardig rond maar te veel slappe ballen en geen duels aangaan geeft veel  en onnodig balverlies. Zonder bal leek het er soms wel op dat men dacht dat het vanzelf goed zou komen. Binnen 2 minuten ligt de 1-0 er in, een schotje zonder al te veel snelheid en zeker niet goed in de hoek gaat zo “binnen”.

Bij de eerste corner voor Blokzijl is erg goed zichtbaar dat de scherpte er niet was. Alle afspraken werden niet nagekomen en de trainer moest vernemen dat men in de kleedkamer niet op het papier had gekeken…..

Blokzijl komt wat meer in de wedstrijd maar van een slecht begin herstel je niet even. Halverwege de eerste helft maakt Flevo Boys de 2-0 maar waar je denkt dat het geloof verder zakt lijkt een lontje te zijn ontstoken.

Tijdens de pauze bleef Blokzijl lekker op het veld. Prima weer, voldoende water aanwezig en de kleedkamer lag op enige afstand. Vrij rustig met her en der een paar scherpe opmerkingen zag je weer wat terug komen in de groep.

De 2e helft een totaal ander Blokzijl en men gaat er helemaal voor. Duels werden aangegaan en gewonnen, men liet de bal sneller van voet naar voet gaan en overal was de aansluiting of ondersteuning waar nodig. Na 15 minuten maakt Nick de 2-1 en zou het nog kunnen? Flevo Boys komt er zelden nog gevaarlijk uit, het lijkt een kwestie van tijd dat er meer doelpunten gaan vallen. Er volgen een aantal aardige mogelijkheden maar het doel werd niet meer gevonden. De talenten bezorgen zichzelf een onnodige nederlaag waar ze in de 2e helft pas lieten zien wat er in zit.

De trainer heeft het vaak over scherpte, de wil om te winnen en nog meer: Je kan maar één keer goed beginnen! Vandaag werd goed duidelijk waarom de trainer soms zo “hamert” en bepaalde dingen meld.

Erg positief is dat men na zo een begin en de achterstand het wel pakt en goede dingen liet zien.
Misschien was de afwezigheid van de trainer tijdens het opwarmen wel mede de oorzaak. Ook dat is een proces waar hard aan gewerkt word en als men de 2e helft vandaag wekelijks laat zien dan zal het ook snel een invulling krijgen. Er waren enkele supporters die na afloop toch vrij anthosiast waren over het team en wat men in de 2e helft liet zien. Zo een 2e helft wekelijks 80 minuten neerzetten zal naast punten, feest en plezier ook meer op gaan leveren buiten puur het voetbal om.

Volgende week komt Ens B1 op bezoek. Om 12uur spelen in Blokzijl, een prima gelegenheid om proberen wat “herstel” ten tonele te brengen. Er zit meer in het vat, kwestie van het er zelf echt uit willen halen.