We zijn nog maar net over de helft van oktober of Blokzijl kan al zijn 1e inhaalwedstrijd gaan spelen. Het was alweer 14 dagen geleden dat we de schoenen konden aantrekken tegen SVM. Blokzijl zat in een flow maar hadden ze die flow ook nog tegen de Boys uit Emmeloord. Op papier heet Blokzijl een veteranenteam maar vandaag bleek daar maar bar weinig van.  Bijna de hele as, Rene, Richard en Everard waren er vandaag niet bij en ook Lo kon zijn kunsten niet vertonen in het Emmeloordse.

4 man er niet bij, toch goed voor gezamenlijk 150 jaar. Flevo Boys daarentegen bestond uit een groep jonge honden die zo uit de A junioren zijn overgestapt naar de senioren. Vaste schrijver van het 2e werd gelukkig via de whatsapp op de hoogte gehouden over het wel en wee van het nog ongeslagen team uit Blokzijl. Maar zodra de eerste berichten binnen kwamen zakte de moed hem al in de schoenen. Dit kon wel eens gaan uitdraaien op de eerste nederlaag van Blokzijl.

Binnen de 3 minuten stond Blokzijl al met 1-0 achter. De rechter spits van Flevo Boys kon zo door de verdediging heen  lopen en de openingstreffer aantekenen. Blokzijl kwam totaal niet aan voetballen toe en het aantal foute passes liep in een hard tempo op. De 2-0 kwam dan ook tot stand door knullig balverlies van Blokzijl waarbij aangetekend moet worden dat de speler van Flevo Boys het ook fraai afmaakte. Dit hadden de mannen van Blokzijl dit seizoen nog niet meegemaakt. Ook daarna blijft Flevo Boys sterker en Blokzijl komt totaal niet aan voetballen toe. En dan ineens wordt de aansluitingstreffer gemaakt door Blokzijl. Carlo, vandaag de vervanger van Everard, wat hij zeer verdienstelijk deed,  zet met een subtiele pass  Menno vrij rechts voor het doel. Met een stiffie weet Menno zijn 1e goal van het seizoen te maken voor Blokzijl. Totaal tegen de verhouding in maar wie maalt daar om. Sander Driezen laat daarna zien waarom hij onder de lat staat bij Blokzijl. Met een weergaloze redding in zijn “zwakke” hoek behoedt hij zijn team voor een grotere achterstand. Blokzijl weet 5 minuten voor de rust zelfs de gelijkmaker te produceren. Weer Menno besluit nu eens van een metertje of twintig uit te halen en de bal verdwijnt zo de kruising in. Blokzijl gaat met een 2-2 ruststand de thee opzoeken. Flevo Boys was echt een klasse beter maar de stand loog niet. In de rust een aantal omzettingen.

Kees, solide spelend als rechtsback  werd uit voorzorg gewisseld, Hendrik kwam er voor hem in. Voorin werd Robin er uit gehaald ten faveure van Martijn. Ook voor Martijn was dit pas de eerste pot dit seizoen voor Blokzijl 2. Opdracht voor de 2e helft was vrij eenvoudig. Spitsen proberen uit te schakelen en de mid mid van Flevo Boys niet aan de bal laten komen was het advies van de leiders. De leider van Flevo Boys was er echter ook niet gerust op. Hij voelde de bui al hangen voor zijn jonge team, dat conditioneel er niet al te best op stond. En die bui kwam er dan ook al rap aan. De grote schare supporters uit Blokzijl zaten nog aan een bakkie koffie in de kantine toen Martin over de rechterflank opstoomde en vanaf de achterlijn wist hij met een afgemeten voorzet wie anders dan Menno te vinden die zijn 3e van de middag aantekende. Meteen werd via de whatsapp de nieuwe tussenstand doorgegeven en de arme Kees die ondertussen onder de douche stond wist niet wat hem overkwam. Piepende telefoons in de kleedkamer die tegelijk afgingen hij wist niet wat er gebeurde. Er knakte meteen wat bij de tegenstander die het steeds moeilijker kreeg en Blokzijl ging steeds makkelijker  voetballen.

Doelman Sander groeide uit tot een rots in de branding voor de verdediging door elke gevaarlijke bal onschadelijk te maken maar vooral door de rust in zijn spel en in zijn hoofd. Rachid, ook voor hem de 1e pot van het seizoen,  kwam Carlo vervangen. Na een kleine twintig minuten gooide Martijn de wedstrijd in het slot. Een cross bal van Martin bereikte de in buitenspel staande Martijn.

Hij mocht echter doorgaan en beheerst wist hij Blokzijl op 4-2 te zetten. Nog geen 5 minuten later haalde dezelfde Martijn verwoestend uit met zijn befaamde rechter en de bal zoefde over de verbouwereerde keeper tegen de touwen. 5-2. Toch komt Flevo Boys nog een keer gevaarlijk door en via een rake kopbal weten ze de 5-3 te maken.

Aan de zijkant zijn leiders Berry en Henk er nog niet helemaal gerust op en het loopt ze bijna dun door de broek . In de 85e minuut weet Rachid de eindstand van 6-3 op het scorebord te zetten na goed voorbereidend werk van Martijn. Een grote zucht van opluchting na afloop van deze spannende pot. Flevo Boys leek ons naar een ontluisterende nederlaag te spelen maar doordat zij hun goede spel niet konden doorzetten maar ook zeker omdat Blokzijl niet bij de pakken neer ging zitten en de ruggen rechtte kon Blokzijl er weer 3 punten bijschrijven.