FC Meppel  7     –      Blokzijl 2  3-2
Koploper Blokzijl gaat kopje onder in Meppel !!!!!!!
De nog ongeslagen groen-witte brigade van leiders Berry en de afwezige Henk stond vandaag voor een serieuze test tegen het 72 elftal van FC Meppel. Deze tegenstander had wat wisselende uitslagen laten zien waaronder een 3 punter tegen een van de toppers in onze klasse, Genemuiden. De koploper uit Blokzijl was dus gewaarschuwd !
Blokzijl begon in een redelijk vertrouwde opstelling zonder grote verrassingen. Lo en Gerbrand begonnen op de bank waarbij Gerbrand de eerste helft de vlag ter hand nam en dat keurig deed. Blokzijl begon in tegenstelling tot de afgelopen paar wedstrijden goed aan de wedstrijd. Achterin werd er helemaal niets weggegeven en er werd zorgvuldig opgebouwd. Het eerste gevaar voor het doel van Meppel ontstond na een prachtige aanval. Everard bood zich aan de rechterkant van de zestien aan en met een mooie breedtepass wist hij Richard alleen voor de goal te zetten. Iets te gehaast en te snel besloot Richard de bal op de goal te plaatsen maar die verdween aan de verkeerde kant van de paal naast het doel. De intenties waren echter meteen duidelijk en Blokzijl ging door. Menno had een paar goede mogelijkheden om de score te openen maar zijn schoten misten net de juiste richting om de goalie van Meppel te verrassen. De grootste kans op de openingstreffer had Robin echter op zijn schoenen. Everard liet zich wat uit de spits zakken en bood zich in de bal aan die de doorgeschoven Sander dan ook in zijn voeten speelde. Eef kaatste terug op Sander en die wist met een fluwelen pass Richard te bereiken die de door Everard verlaten ruimte was ingelopen. In plaats van op de goal te schieten besloot Richard de bal netjes opzij te leggen op de volledig vrijstaande Robin. Op 3 meter van de doellijn wist hij de bal echter over de goal te krijgen in plaats van tegen de touwen.  Niets aan het handje het eerste half uur, Blokzijl is heer en meester, kansen afmaken blijft een moeilijk verhaal.
En dan staat het ineens 1-0 voor Meppel. Uit een corner weet Meppel de bal keihard op doel te koppen. Sander zat er nog met de vingertoppen aan maar hij kon niet voorkomen dat de bal tegen de touwen sloeg. Wat een domper !  Blokzijl 6 kansen op een goal maar rendement nul komma nul. Meppel 1x gevaarlijk voor onze goal en meteen raak. Eventjes waren we de kluts kwijt maar nog voor de rust wisten we de gelijkmaker te maken. Menno liet zien waarom hij voorin geposteerd stond. Eef wist vanaf de middellijn Menno weg te sturen richting Meppel  doel. De vlag bleef naar beneden en Menno kon op de goalie van Meppel af gaan. Beheerst met binnenkantje rechts plaatste hij de bal keurig in de hoek. Een meer dan terechte goal voor Blokzijl en met een 1-1 ruststand werd de thee opgezocht.
Met Gerbrand voor Kees, en Lo voor Robin begonnen we aan de 2e helft. Meppel had wat aanpassingen gedaan op hun middenveld en Blokzijl kwam niet meer zo aan voetballen toe als in de eerste helft het geval was. Het middenveld kon steeds moeilijke bereikt worden en Meppel drong steeds feller aan. Na een kwartiertje kwam Meppel op een 2-1 voorsprong en dat was gezien het spelbeeld niet onterecht. Blokzijl werkte hard om de achterstand weer goed te maken maar de echte overtuiging ontbrak. Toen tot overmaat van ramp Everard met een achillesblessure het veld moest verlaten, verdween het geloof in een goed resultaat helemaal. Meppel kwam 10 minuten voor tijd zelfs op 3-1. Deze goal mochten we op ons eigen conto schrijven want na balverlies op de middellijn werd er niet terug geknokt voor de bal maar makkelijk opgegeven. De achterhoede kwam hierdoor in een man minder situatie terecht en dit wist Meppel simpel uit te spelen. Menno kopte vlak voor tijd nog de 3-2 binnen maar de tijd ontbrak om nog voor een gelijkmaker te gaan. Vandaag de eerste nederlaag van het seizoen, tegen een tegenstander die vandaag in ieder geval gewoon beter was. Maar het had zomaar anders gekund als we de opgelegde kansen de eerste helft hadden afgemaakt. Als en maar tellen natuurlijk niet in de voetballerij dus volgende week weer fris aan de bak tegen Lemmer. Trainen op donderdag lijkt ook geen overbodige luxe mannen. Begin van het seizoen stonden we nog geregeld een balletje te trappen op de donderdagavond, maar dat is de laatste weken volledig ingekakt. Dit kan niet helemaal los worden gezien van de resultaten van de afgelopen weken.