F1 kampioen

Gisteravond is het vonnis voltrokken tegen onze enige en blijvende concurrent Olympia uit Hasselt.
Wij moesten gisteravond spelen ipv zaterdag wat nogal wat commotie heeft gehad maar laat ik maar niet in details treden want anders ga ik dingen zeggen die ik maar beter voor me kan laten wat ik nu nog steeds erg moeilijk vind.
Vandaar dat ook niet elke ouder mee kon, maar uiteindelijk gingen we toch met een grote aanwezigheid van ouders/opa en oma/broers en zussen/vrienden van de spelers en zelf een vriendinnetje van een van de spelers naar Hasselt.
Toen we aan kwamen was het heerlijk weer en we werden vriendelijk ontvangen maar ik (trainer)voelde een spanning bij ons maar ook bij de leiders van de tegenpartij want op punten stonden we gelijk alleen had olympia 1 wedstrijd meer gespeeld dan ons dus blokzijl 8 gesp 24 punten doelgemiddelde van 75 voor en 8 tegen en Olympia 9 gesp 24 punten 67 voor en 15 tegen.
Thuis in Blokzijl zegevierden we nog met 6-2 en dat was een hele goede wedstrijd van ons want het had toen ook wel 10-2 kunnen zijn want we lieten ze toen alle hoeken van het veld zien.
Maar nu was het anders want als we wonnen waren we kampioen en dat wouden we heel erg graag ,vooral als het je concurrent is en dan in de hol van de leeuw verslaan wat zou dat een lekker gevoel zijn.
We gingen ons omkleden en toen kwam de bespreking van de trainer/leider en toen was het muisstil iedereen wist wat hij moest doen want we hadden dinsdag nog een keertje extra getraind,alles werd nog een keertje door genomen en op scherp gezet want we stonden te popelen.
We gingen het veld op met een warming up en de camera en fotos werden gemaakt van de spelers want alles kwam op film door onze regisseur menneer Fokkes.
Het was bijna 19.00 uur maar Jurgen kon haast niet meer langer wachten want hij had erg honger om die jongens van Olympia tot op het bot op te eten.
De wedstrijd was begonnen en we konden direct merken dat we deze wedstrijd niet kado kregen want olympia wist goed raad om ons aanvalspelletje te ontregelen door kort op onze spitsen te zitten.
Ealse die altijd vaak mag op komen kreeg ook de instructie wat meer achterin te blijven om zo de achterroede te steunen en het middenveld van blokzijl moest veel bewegen om de bal te krijgen om zo Toby of Bram in stelling te brengen maar ze moesten dit keer ook erg aan de bak om te verdedigen op het middenveld .
Maar als Ealse de kans had om op te komen dan kwam hij ook om vandaar een goede voortrek te geven op onze voorroede.
Na een paar kansen was het uiteindelijk raak en wel een aanval uit het boekje over vier schijven werd de bal rond gespeeld en TOBY scoort de 0-1 wat een blijdschap hadden de mannen ze vierden het dus ook als een team.
Maar de trainer zei denk er niet te makkelijk over want de wedstrijd duurt nog lang.
Na de 0-1 moest Janick en Ealse een paar keer goed ingrijpen om zo een doelpunt te voorkomen.
Na een moeizaam begin van het middenveld van ons begon het een beetje bij beetje te draaien Kyran/Lucas/steven en Jurgen vochten voor wat ze waard waren ook soms met goed voetbal.
Zo kwam het tot een paar keer dat Jurgen met zijn mooie techniek er doorheen slalomde en veel gevaar zorgde in de defensie van Olympia.
En zo kreeg Bram de bal aangespeeld door het middenveld en haalde verwoestend uit dat de bal uiteenspattend op de lat.
Kyran en janick gingen volop in de strijd waarbij ze soms tegen pijntjes aanliepen maar ze gingen door (wat een karakter).
Steven en Lucas hadden het niet makkelijk vandaag want ze werden vaak door de trainer bij de les geroepen om zo het gevaar van de tegenstander eruit te halen.
Steven die normaal in goede doen mooie passes geeft kreeg vandaag niet zo de mogelijkheid om dat te doen.
Maar toch werd het 0-2 door flink doorzetten van JURGEN.
Jurgen kent een prima seizoen door zijn veel scorend vermogen als middenvelder.
Wat een feest 0-2 bij de rust.
De trainer had drinken meegenomen om zo even op adem te komen en toen volgde nog een speech door de trainer en leider.
Jongens we zijn er nog niet blijf goed in je posities voetballen want Olympia had zeker de mogelijkheid om te scoren.
De tweede helft was begonnen en weer werd duidelijk dat Olympia zich nog niet gewonnen gaf.
Toen Janick even moest rusten en Ealse iets te ver vooruit voetbalde werd Olympia gevaarlijker waar Ealse op tijd nog een keer ingreep kwam toch het doelpunt voor Olympia de 1-2.
Frans was weer een vertrouwde post op doel wat hij de hele competitie al is haalde hij met het goede uitlopen de 2-2 van het bord.Frans die redding hadden we nodig fantatisch.
De trainer greep toen in om Ealse niet meer door te laten schuiven en Janick weer te laten spelen en zo weer het evenwicht in de ploeg te krijgen.
Gelukkig kregen we weer vat op de wedstrijd en het derde doelpunt viel dan ook.
STEVEN was de doelpuntmaker hij kreeg de bal voor de voeten en dan haalt hij verwoestend uit en tekende voor de 1-3.
En toen kon je merken dat Olympia was gebroken en Blokzijl de wedstrijd kon uitspelen met ongelofelijke dosis inzet chapoo jongens.
En toen kon het feest uitbarsten met het lied KAMPIOENEN,KAMPIOENEN het was fantastisch wat een prestatie van deze mannen bravo.Volgende week 28 mei voetballen we nog een keer tegen Flevo boys en dan volgt een waar kampioenschap die feestend word afgesloten.
Zijn er mensen die onze kampioenen nog een keer willen zien schitteren dan zijn ze uitgenodigd op 28 mei om 09.00 uur tegen Flevo Boys.Na die wedstrijd zullen de mannen flink in het zonnetje worden gezet.
Nogmaals GROTE KLASSE F1 wat hebben jullie mooi voetbal laten zien aan ons.

De trainer
(Roel Boonstra)