De oefenwedstrijd FDS – Blokzijl eindigde in een 3-7 overwinning voor de mannen uit de stad
”Blokziel”
Het begin was een drama, binnen 3 minuten was het al 2-0 voor FDS.
Waar moest dat naar toe? rees bij velen de vraag.
Verdedigend was het een chaos, Pieter de Jonge speelde zomaar een bal in de voeten van de tegenstander en Rutger Prins vergat een luchtduel aan te gaan.
Een ongekend slap begin, hoezo oefenen?
Langs de kant werd het één en ander toegeroepen, de gretigheid ontbrak op alle fronten, geen beleving en scherpte.
De eerste de beste aanval leverde via Robin de Boer de aansluitingstreffer op 1-2.
Hij verving even Everhard Rabbinge die zijn tape aan het verversen was, slechte kwaliteit riep hij een beetje ontdaan, ja Harm wel ECHTE tape halen !!

Net in het veld kreeg Everard een beste kans, zijn geplaatste schot vond geen doel.
Maar wedstrijdritme opdoen is voor hem, en de ploeg momenteel het belangrijkste.
In de 18e minuut een actie van Mark Benus hij schoot de bal hard en laag binnen 2 -2.
Toch kwam FDS weer op voorsprong laatste man Robert de Jong werd te gemakkelijk aan de zijkant voorbij gelopen, de voorzet betekende de 3-2 ( 26e m )
In de 33e m een vrije trap voor Blokzijl, Pieter de Jonge al tijden op zoek naar een treffer schoot de bal via een verdediger hard binnen 3-3.
3 minuten later, een beauty van Rutger Prins zijn balbehandeling na een strakke pass van Pieter en het schot toonde klasse en de 3-4 voorsprong .

7 Doelpunten in 36 minuten voetbal, qua score een aantrekkelijke wedstrijd.

In de 2e helft startte Blokzijl furieus, zal de thee wat los gemaakt hebben, of werden de mannen geconfronteerd met feiten, voetbal met discipline en verstand lukt dat…… dan moet de pot gewonnen worden.
Heel snel scoorde Mark na een mooie pass van Carlo Noordwijk( die eindelijk weer eens 90 minuten balde) de 3-5.
Niek Dunnink koud in het veld ( was wat snotterig ) won een 1:1 duel van hun laatste man en scoorde fraai de 3-6. ( 62e m )
Aleksander Hamstra geboren in Polen daarom geen x Pieter maar ks scoorde in de 70e m de mooiste goal van de avond, na een steekpass van Pieter, kegelde Aleksander vanaf de zijkant de bal hard en hoog in de verre bovenhoek, een droomgoal
Daarna volgde er nog vele mogelijkheden, ook FDS kreeg nog een paar dotten van kansen maar in het laatste kwartier bleef het bij wat losse flodders.

Hoofdtrainer Johan Bul zag een beter Blokzijl verdiend winnen, als excuus zocht hij het in de personele bezetting, belangrijke spelers konden niet meedoen.
Zijn ploeg voetbalt in de competitie uitstekend mee, een 3e plek is momenteel de bezetting met maar één nederlaag uit de laatste 9 duels!!
Er komt in het voorjaar een REVANCHE !! maar dan in Blokzijl.

Voor Blokzijl een morele overwinning, de derby tegen SVBS 77 staat op 29 november op de kalender.