F.C. Meppel 9 – Blokzijl 2                                              Zaterdag 3 oktober  2009

Afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen de Oldies ?? van F.C. Meppel. Op papier zag het er niet al te lastig uit. Maar zegt dat ook wat over de praktijk? Nee, dus.
Met 14 man vertrokken we richting Meppel, en dat is vorig jaar ook wel eens anders geweest. Mannen, op het ogenblik is het klasse! Goede trainingsopkomst en nu moeten we op zaterdag al mensen teleurstellen.
In Meppel aangekomen moesten we omkleden in iets wat meer op varkensstallen leek dan op voetbalkleedkamers. Bij ons is het niet al te modern, maar dit sloeg alles. Dan het veld, niets op aan te merken, zo glad als een biljartlaken. Maar ja, wat wil je ook, kunstgras. Als je dat niet gewend bent is dat ook best nog lastig. De bal krijgt ontzettend veel snelheid mee als hij over de grond scheert. Dat heeft Gert ondervonden. Marcel tikte de bal vanuit een doeltrap op hem, niets aan de hand. Tot de bal zoveel snelheid kreeg, en Gert 0,01 seconde de andere kant op keek, lag hij al bij de tegenstander in de voeten. Deze hoefde daarna niet veel moeite te doen om alleen op Marcel af te gaan. Met een bekeken schuiver liet hij deze dan ook kansloos??
Maar, Blokzijl rechtte de rug. En het duurde dan ook niet lang totdat Roel de stand weer in evenwicht kon brengen. Roel zeg je? Ja, die kale van ons die niet vies is van een vuurtje opstoken. Nou dit keer was Roeltje zo rustig als wat, maar hij werd CONSTANT onderuit gelopen door zijn “zuigende”voorstopper. Wat een ontzettend irritant mannetje. Roel heeft hem inmiddels al een heet middagje in Blokzijl in het vooruitzicht gesteld….
We kregen nog wat kansjes maar tot de rust gebeurde er verder weinig, of het moet zijn dat een speler van Meppel met de brancard van het veld moest wegens een knie-verdraaiïng.
In de rust 2 wissels toegepast, nl. Johannes voor Everard en Mark voor Hendrik.
De wind hadden we in de rug nu, dus we zouden het nu toch wel naar onze hand gaan zetten? Niets was minder waar. Een rare, als voorzet bedoelde bal, dwarrelde over Marcel heen onder de lat. Zoals Marcel later zélf toegaf, zijn fout, maar goed, er was nog genoeg tijd. Maar ja, als je dan vlak daarna ook 3-1 om de oren krijgt uit een vrije trap die zo de kruising in zeilt, ja, dan wordt het lastig. We bleven echter positief naar elkaar en geloofden nog steeds dat we de wedstrijd nog konden kantelen. Bij Meppel echter kwam een raar soort voetballer het team versterken. Type kaal, snor, groot en breed. Schoppend naar ongeveer alles wat bewoog. Scheidsrechter floot telkens keurig, maar het spel lag weer stil of de snelheid was er weer uit. Al met al kostte het een hoop tijd wat Meppel natuurlijk behoorlijk in de kaart speelde. Een vrije trap van Dinant dwarrelde tegen de tweede paal en een 100% kopkans van Roel werd er nog op miraculeuze wijze door de keeper uitgehouden. Op het ziedende schot van Mark wat hieruit volgde was hij echter kansloos. 3-2. Alles er nog uit voor een slot-offensief. Dit volgde ook wel maar op één of andere manier wilde hij gewoon niet vallen. Op de seconde nauwkeurig floot de scheids dan ook af, blij als hij was dat “zijn” cluppie 3 punten aan het totaal kon toevoegen. Er volgden nog wat verbale ongeregeldheden, maar goed, het leed was geleden. We gingen zonder punten weer naar Blokzijl.
De kantine van Meppel hebben we ook maar links laten liggen. Rare lui!
Zaterdag wacht ons de hekkensluiter Vitesse ’63 en woensdag 14 oktober (ja, je leest het goed) de lichtwedstrijd in en tegen Steenwijkerwold. Supporters (ja, ook van het 1e) zijn van harte welkom. Aanvang 19:30 of 19:45.

Henk Bakker