Zaterdag 11 oktober met bibbers in de benen vertrekken we naar Espel. Vorig jaar verloren we daar nog met 14-1. Dus zal het vandaag wel lastig worden.
We beginnen 5 minuten vroeger. Espel let ff niet op en Sebastiaan rent met volle snelheid door de verdediging heen, BAM 0-1!
Zo die zit en moeders, is weer trots want haar zoon heeft gescoord.
Espel begint een beetje wakker te worden en scoren vlot 1-1. De wedstrijd is weer open.
Blokzijl sterker dan Espel gaat vol voor de aanval. Sinds kort worden ze getraind door 3 trainers en je ziet de resultaten daar. Wim Rabbinge traint ze op maandag en zijn dribbel zie je bij een aantal spelers ontstaan. Op woensdag trainen Jorn Mondria en Joep van Beek de toppers. Meer en meer komt het positiespel in F1 zijn voetbal terug. Er wordt gepasst naar elkaar zodat we vooruit kunnen spelen. Je ziet echt al aanvallen opgezet van achter uit ongelofelijk.
Luuk passt de bal naar voren en Lucinda naar Jan Hinse, die Louis ziet vrij staan. Als de bal bij Louis komt wordt het even stil om het veld. Louis gaat een gesprek met zich zelf aan. Als ik te lang wacht komen de spelers van Espel hem van mij afpakken. Maar als ik de bal in de hoek schiet is de keeper van Espel kansloos. Wat wil ik? Ik wil graag een keer scoren, mijn coaches en leiders zeggen ook dat ik dat kan! Louis weet dat dit een mooi moment is want z’n vader is er bij en die zei als je scoort ben ik super trots op je man! Ik ga mn best doen en ga voor het schot.
Zo zie je Louis zn standbeen naast de bal zetten en zn schietbeen gaat naar achteren. Espel spelers gaan het niet meer redden om bij Louis te komen. Het schietbeen knalt vol snelheid tegen de bal. De schotbaan staat vast. De keeper is de enige die een goal kan voorkomen. Maar het schot gaat super scherp langs de paal en het net bolt wat betekent dat Louis zijn eerste goal gemaakt heeft 1-2.
Wat een moment, het geleerde van de trainers wordt toegepast. F1 speelt als team en scoort. Louis schiet raak. Naast een trotse papa zal mama zeker ook trots op je zijn!
De rust lijkt heel vroeg te vallen 9.15 uur. Maar ze zijn om 8.55 begonnen. We starten de tweede helft om 9.20 uur
In de tweede helft gaat F1 door voor meer goals. Aanvallen worden dan opgezet dan weer individueel ingezet. Jan Hinse weet met een volley 1-3 te maken. Nick scoort 1-4. Het lijkt een gelopen zaak. Jan Hinse roept, we gaan winnen joh. Ja dat kan maar zij kunnen ook nog een paar goals maken hè! Nee joh echt niet, roept Jan Hinse.
Het wordt 2-4 en Espel komt terug. Nick brengt de marge weer op 3 door een onnavolgbaar schot voor de keeper, in het doel te laten belanden.
Het is nu 9.39 uur. Dat is gek volgens mij is het bijna tijd. Espel scoort 3-5 9.45. Hallooo scheidsrechter heeft u  nu geen klok bij de hand? Espel scoort nog een keer 4-5 9.47 uur. Scheids het is tijd, nog een minuut hoor. Ja echt niet.
9.48 uur de scheidsrechter fluit dan toch af. Je moet er toch niet aan denken dat het 5-5 was geworden. Natuurlijk moeten we het ook bij ons zelf zoeken. We laten Luuk en Caithlin het lekker oplossen achter in en komen niet terug verdedigen. Dat moet de volgende keer anders natuurlijk. Maar 8  minuten meer spelen kan ook niet. Het loopt goed af in Espel. Lucinda weet direct te vertellen dat we 6de staan nu. Dat vindt ik opmerkelijk en leuk om te horen. Het geeft aan dat ze goed op de hoogte is van de stand van de competitie. F1 staan 7de op basis van het doel gemiddelde maar er komen nog meer leuke wedstrijden aan. Succes F1