De  compitiewedstrijd in Espel begon exact om 9.00 uur. Blokzijl gaat in de eerste helft goed van start. De verdediging bestaande uit Kyra de Lange, Sanne Bakker, Esmee van der Veen en Eddy Bisschop verrichten uitstekend werk.
Na 20 minuten wordt het eerste doelpunt voor Blokzijl gemaakt door Filip Fara door goed samenspel met Maurits Donker en Marcel Skoczen.  In de laatste 10 minuten van de eerste helft vallen er twee tegen goals voor Blokzijl. We gaan de rust in met een achterstand van 2-1.  In de tweede helft van de wedstrijd blijft het scorend vermogen van Blokzijl achter. Er zijn veel mooie kansen geweest, maar helaas hebben we die niet kunnen verzilveren. In de laatste 10 minuten van de wedstrijd krijgt de keeper Harm van der Linde het nog druk, want de tegenstander scoort nog eens 3 doelpunten, waarvan één een eigen doelpunt is. Sanne Bakker scoort in de laatste minuut nog een doelpunt voor Blokzijl. Na één uur voetballen eindigen we met een stand van 5-2. Ondanks dat we verloren hebben was het een leuke en gelijkwaardige wedstrijd om naar te kijken. De spelers van Blokzijl hebben gestreden voor wat ze waard waren!