Het nog ongeslagen 2e moest vandaag de 3e competitiewedstrijd aantreden tegen Espel. Met een 15 tal koppige selectie lijk je genoeg mensen te hebben maar schijn bedriegt. Onze 2 C-junioren die vorige week een uitstekende indruk hebben gemaakt waren weer mee en van het 1e elftal waren Bert Jan en thomas present. Van de overige 11 kwam Wim wat later vanwege werkzaamheden, Richard kampte met ribklachten.

Marco, Carlo en Martin hadden eerder deze ochtend al 3 kilometer aan straatwerk bij de club achter de kiezen, geassisteerd door leider Henk.

Espel gaat deze competitie hoge ogen gooien. Met flink wat oud eerste elftal spelers hadden ze de eerste 2 wedstrijden al met twee vingers in de neus gewonnen. Blokzijl wilde met een 4-4-2 opstelling maar eens gaan beginnen maar wat de afgelopen wedstrijden goed ging daar was de eerste helft helemaal niets meer van terug te zien. Van achteruit werd er amper opgebouwd maar werd er gekozen voor de (kansloze) lange bal. Het middenveld  was compleet onzichtbaar en als er al een bal in de voorhoede kwam dan waren we die al weer sneller kwijt dan dat we hem daar gekregen hadden. Commentaar op de dramatisch fluitende scheids was aan de orde van de dag waardoor we onszelf nog meer uit de wedstrijd voetbalden.  Logisch gevolg was dat Espel binnen 10 minuten al op voorsprong kwam en dat Blokzijl alleen maar achter de feiten aanliep. Pas na 20 minuten werd de eerste mogelijkheid op een doelpoging van Blokzijl genoteerd. Martin liet vanaf een metertje of 25 een pegel los die onbereikbaar voor de Espel keeper tegen de binnenkant van de paal belandde en weer het veld in stuiterde. 5 minuten voor rust viel de 2-0 voor Espel.  Onze beide C junioren die ondertussen door Berry in waren gebracht voor Thomas en Bert Jan, gaven het juiste voorbeeld. Bart Jan wist vanaf links met een mooie pass zijn C1 teammaat Roy te bereiken die met een verfijnde kopbal Everard wist te bereiken. Die wist met zijn eerste goed bespeelbare bal de achterstand te halveren. In de rust maar eens even wat veranderingen doorgenomen. 4-4-2 laten varen en gewoon 4-3-3 spelen, commentaar op de scheidsrechter was uit den boze en de neuzen weer dezelfde richting op.
Binnen 10 minuten zag je het resultaat. Weer Bart Jan met een voorzet van links die Everard goed op waarde schatte en de gelijkmaker betekende. Een kwartiertje later stond het echter  5-2 voor Espel. Alleen Martin wist tussendoor met weer een afstandsschot de paal te raken. Keeper Sander liet daarna zien welke keeperskwaliteiten hij in zijn bezit heeft. Een aantal zeker lijkende doelpunten wist hij 1 voor 1 te verijdelen en dankzij hem wist Espel niet de 10 te halen. Een kleine 10 minuten voor tijd wisten we de stand een iets dragelijke aanzien te geven. Een afgeslagen corner werd door Bert Jan vol op de linker pantoffelgenomen en als een granaat sloeg deze tegen de touwen. 3 minuten later was er een scrimmage voor het doel van Espel waarna Roy het laatste zetje gaf en er zelfs 5-4 van maakte. Toen Martin weer 2 minuten later voorde 3e keer deze middag het aluminimum raakte bestond nog even het geloof dat we een puntje konden wegstelen. Zelfs in de laatsten seconden van de wedstrijd kwam de gelijkmaker nog dichtbij maar het mocht niet zo zijn.
Met de eindstand van 5-4zou je denken dat het een spannende pot zou zijn maar Espel was vele malen sterker dan Blokzijl. Pluspunt vanmiddag was wel dat we met het hele elftal in de 2e helft hebben aangetoond dat we zeker met een tegenstander als Espel kunnen meeballen.

Tot volgende week.