Blokzijl klopt Espel na een uitstekende 1e helft, waarin het een 0-3 voorsprong nam.
Deze wedstrijd was nog voor de 2e periode waarin Blokzijl nu is uitgespeeld met 13 punten uit 7 duels.
Doelsaldo +4.
Eastermar is de favoriet heeft nog een wedstrijd tegoed en heeft ook al 13 punten gevolgd door Jistrum met 12 punten.
Wat begon de ploeg scherp!! bijna alle duels over het hele veld werden gewonnen, Mark had al snel de 0-1 in moeten schieten maar de keeper redde uitstekend.
In de 18e minuut een vlot lopende combinatie tussen Pieter, Carlo en Everard zijn schot in de verre hoek bracht verdiend de 0-1 voorsprong.
Blokzijl voetbalde om te winnen het straalde voetbalplezier en gretigheid uit.
Boaz was er een paar keer door de jonge spits was voor de goal teveel in het collectief bezig.
Daar waar hij de kans had op een schot werd de bal afgeven of voorgezet.
Na rust liet hij zien dat er aan zijn zelfvertrouwen niets mis is mooie acties en schoten leverden dan wel geen treffer op maar zo willen we Boaz graag zien voetballen.

De 0-2 viel in de 32e minuut een solo van voorstopper Mello Schuitema die na lange tijd zijn opwachting maakte was indrukwekkend tot twee keer toe veroverde hij de bal weer terug om uiteindelijk in de16 meter zijn solo af te ronden. Een goal op inzet en beleving.

De 0-3 viel in de 35e minuut een corner van Pieter viel op het hoofd en neus van Everard zijn kopbal naar de grond was onhoudbaar.
Blokzijl ging vol door een afgemeten pass van Boaz bracht Mark vrij voor de goal zijn inzet ging…over…. een niet te missen kans maar het hobbelige veld was zeker een handicap.
Ook Carlo en Boaz waren dichtbij om Espel op een hopeloze achterstand te zetten.
In de rust bezinning het was de BESTE 1e helft over het gehele seizoen, maar is het hoge tempo vol te houden?

In de 2e helft een totaal ander spelbeeld Espel werd fanatieker en koos vol voor de aanval, voorin nam de vermoeidheid toe ook Niek op andere schoenen zat aan zijn limiet, er volgen snel 3 wissels Aleksander Hamstra, Pieter Galema en Martin Pees ( debuut) kwamen erin.
Blokzijl moest achteruit de 1-3 viel pas in de 80e minuut via Martijn Maas, Espel veerde op en Blokzijl moest op de counter Bum had de 1-4 op zijn schoen maar speelde de bal te ver voor hem uit, weg grote kans.

Zo bleef de stand 1-3 in het voordeel van Blokzijl een mooie overwinning zeker na zaterdag waar Espel nog met 5-0 EBC kleineerde.
Plek 6 is nu de huidige stand, gelijk met EBC.

Mann off the match: Mello Schuitema hij stond als een rots in de branding sleurend en koppend was hij vaak de winnaar.
Zijn doelpunt was de bekroning.

A junior Stefan Zwanenburg die rechtsachter stond opgesteld speelde verdedigend een uitstekende partij, eigenlijk verdiend de hele ploeg de eer want de 1e helft was een genot om naar te kijken.