Op deze doordeweekse avond stond de 2e bekerwedstrijd op het programma tegen Espel. En meteen al personele problemen bij Blokzijl om een team op de been te brengen. Gelukkig stonden de B junioren Jelle, Roelof en Bart Jan paraat om hun eerste (en waarschijnlijk niet hun laatste) minuten te maken voor het 1e dit seizoen.  Bedankt jongens voor jullie inzet en hulp. De wedstrijd begon wel een kwartier later dan gepland omdat leider Harm met 3 spelers en de spelerstas met tenues op de rest stond te wachten in Nagele. Toen hij eenmaal door had dat we daar niet hoefden te spelen en hij  de weg naar Espel had gevonden kon er iets na zevenen worden afgetrapt. Espel kwam door een dwarrelbal op de goal al binnen 2 minuten op een 1-0 voorsprong en een grote nederlaag leek zich af te tekenen voor Blokzijl. Maar dat gebeurde niet. Blokzijl probeerde te voetballen waar dat kon alleen bleek het heel moeilijk om gevaar te stichten voor de goal van Espel. Schoten van Raimon en Bart Jan misten kracht en richting. Na 25 minuten werd simpel balverlies in de Blokzijldefensie genadeloos afgestraft door Espel. 2-0 en aanvoerder Peter moest het veld verlaten met een enkelblessure. Dinant verving hem. Blokzijl gaf tot aan de rust niets meer weg en creerde zelf een drietal leuke kansen op een doelpunt. De doorgeschoven Ron zag zijn schot smoren en een knal van Thomas verdween via de vingertoppen van de Espel doelman en de lat over de goal. De daarop volgende corner belandde op de kale knikker van Raimon die de bal net niet de goede richting mee kon geven en helaas naast kopte.  Na een korte rust probeerde Blokzijl de 2e helft op dezelfde manier te ballen als in de eerste helft.

De 2e helft was wat minder dan de 1e. We zochten te snel de lange bal en dat was een kansloze missie voor de vaak op een eiland staande Hendrik die zich voorin wel een slag in de rondte werkte. Bij Blokzijl ebde de krachten langzaam maar zeker weg, Espel had ook niet het voetballende vermogen om ons de duimschroeven aan te draaien. Espel wist nog wel 2 maal te scoren en de eindstand op 4-0 te zetten. Voor Blokzijl weer een nuttige partij die we ongeschonden en zonder kaarten zijn doorgekomen. Zaterdag de uitdaging tegen derdeklasser Tonego die verschrikkelijk uithaalde in Beltschutsloot en maar liefst met 15-1 daar wist te winnen. We kunnen de borst dus natmaken !