Gisteren hebben we voor het eerst dit seizoen verloren met 7-2 van Ens E1 dus het is einde bekeravontuur,waar we toch redelijk ver zijn gekomen als je vergelijkt vorig seizoen.
We moesten ons gisteren melden om 07.45 uur in de kleedkamer van blokzijl,het was koud mistig en vroeg.
We namen de wedstrijd door en we hadden een iets andere opstelling dan voorgaande wedstrijden(competitie),we hadden Bart nu op de plek neergezet voor de verdediging en Jurgen op zijn vertrouwde plek links op het middenveld en toby (weer) op de wissel samen met Jan.
Ik heb hiervoor gekozen om ook Bart een keer te zien voetballen op die plek,en ze hadden (dat wist ik van te voren) een goede voetballer lopen op het middenveld,en daar wou ik Bart aan koppelen.
Ik heb ook duidelijk aangegeven dat als je deze wedstrijd zou winnen een knappe prestatie zou zijn,maar ik heb ook aangegeven dat de competitie belangrijker is,en dat ik deze wedstrijd dus zie als een toetje waar ik een keer andere jongens op een andere plek kan neer zetten en dat heb ik dus gedaan.
Neemt absoluut niet weg dat wij voor de winst gingen en zeker de strijd aan gingen met de spelers van E1 van Ens.
Ens speelt net zo als ons in de tweede klasse maar een groep hoger,en zou eigenlijk in de 1 ste klasse moeten spelen vind ik,maar de vereniging van Ens heeft bewust gekozen om deze groep in de tweede klasse te laten spelen,en daar hebben ze genoeg redenen voor vinden ze.
Als je met 7-2 verliest denk je als lezer bliksem die hebben voetballes gehad,nou als je bij die wedstrijd bent geweest denk je anders.
We hebben terecht verloren, maar 7- 2 is teveel,en daar was iedereen mee eens(ook de tegenpartij).
Wij hebben de gehele wedstrijd wel  12 goede kansen gehad,maar je maakt er maar 2,terwijl de tegenpartij net zoveel kansen krijgt en er 7 in prikt,en dat was het grote verschil in deze wedstrijd EFFECTIVITEIT.
Daarbij komt ook nog dat er drie jongens bij ons waren die niet in hun goede doen waren,en deze mannen hadden het ook erg koud,en wouden wel maar konden niet meer de bal goed raken door de kou.
Het was ook erg koud en als je eenmaal koud bent is het verrekte moeilijk om weer warm te worden.
Misschien wel een gemene opmerking maar ik heb bij de tegenstander niks gemerkt,maar die hadden ook gewonnen natuurlijk.
Ik vond Ens E1 een leuk voetballende ploeg hebben,en ze hebben met de middenvelder(nr10) een zeer goede voetballer in huis(traint al mee met de jeugd van SC heerenveen),maar zijn ook erg kwetsbaar als deze voetballer niet mee zou doen,en dat kon je zien toen hij 1 keer werd gewisseld.
Maar eerlijk is eerlijk Ens heeft verdiend gewonnen ze hebben iets meer voetbal in huis dan ons.
Maar ik denk wel als wij Fit zijn,en Bart weer op de linkerkant positieneer krijgen wij nog meer drang via de flanken en zal Ens achteruit moeten,maar dan zullen wij nadrukkelijk de nr 10 moeten uitschakelen.
Mooie ervaring deze wedstrijd ook de keuzes die ik heb gemaakt(wel of niet goed) daar mag iedereen een mening over hebben,ik vond dat deze wedstrijd een leerervaring was voor mij om het de volgende keer anders te doen.
Maar dan moeten de spelers wel Fit zijn,en dat waren sommigen niet en dat heeft serieus de kou een invloed gehad.
Jongens ik ben trots op jullie en verlies hoort ook bij het leven trek je alleen maar lering uit,en wij gaan ons nu opmaken voor VHK.

Groet Roel