Zaterdag 25 oktober: C2G op weg naar SV Ens C2.

Eerst de gebruikelijke spanning vooraf, is iedereen er? Michiel is helaas verhinderd, Mark speelt vandaag bij C1 en Marvin gaat met ons mee. Waar is Lucian? Oké, spelerspassen, ballen en watertas mee, oeps waar is de kleding? Gelukkig, iedereen en alles compleet, we kunnen gaan. Bij aankomst in Ens ben ik best wel onder de indruk van de accommodatie, mooie kleedruimtes (incl. genoeg ruimte voor onze dames!!) en een schitterend kunstgrasveld. Hoe zal dat gaan verlopen vanmorgen?

De scheidsrechter had er zin in, want hij begon 5 minuten te vroeg. Prima, we zijn er klaar voor!
Het verloop van de wedstrijd…..tja…..ik ben er nog beduusd van…….
Marvin ging voortvarend van start en had er in de eerste minuut al één in het doel van de tegenstander!  En na een kwartier was het opeens 0-5!!
Jeetje wat gebeurt hier? Onze aanvallers zijn in ieder geval goed wakker haha. In de eerste helft heeft Ens ook nog enkele kansen benut, we gingen de rust in met 3-6. Nou ja, niks aan de hand, hier zijn nog meer doelpunten te halen vandaag. Niet verslappen nu, want ze vechten er echt wel voor, dus alert blijven!

De rust was van korte duur, de scheidsrechter stond alweer op het veld. Snel onze grensrechter bij z’n welverdiende koffie weggehaald. En hup…..weer een doelpunt voor Blokzijl…. De stand is nu 3-7.
Tussendoor nog even een puntje gegund aan Ens, en uiteindelijk is het 4-11 geworden voor Blokzijl.
Eén van die goals ging een beetje vreemd. Er was gefloten voor een vrije trap en die werd genomen, maar daar was twijfel over bij de spelers. Ze bleven alle 21 in afwachting staan, behalve Marvin, hij ging zoals altijd met de bal richting het doel. Door het geroep ging het wat aarzelend, voor de zekerheid toch maar in het doel geschoten. Gelukkig maar, weer een doelpunt.

Het was een leuke wedstrijd. De teams waren aan elkaar gewaagd en dat leverde spannende momenten op. De verdediging en het middenveld (Esmee, Herma, Ilse, Isa, Janina, Daniël, Kevin D., Kevin M., en Lucian) mogen niet onvermeld blijven, want ook zij hebben hard moeten werken.
Door de goede samenwerking is het mogelijk dat Marvin (maar liefst 9x), Jens en Ramon hebben kunnen scoren. Gefeliciteerd, hiermee weer een plaatsje gestegen in de competitie!