Wat een spektakelstuk in Oosterzee.

Het verhaal van de middag ging jammer genoeg over de scheidsrechter en wel de heer C. Koper uit Lemmer.
Na rust werd er maar liefst 9 GELE kaarten getrokken waar Kees Raggers met twee gele de dupe van werd.
Vragen om een 2e gele kaart wil toch niet zeggen dat je die kaart moet geven!!
Nee de kaarten waren zonder meer terecht maar 60 minuten in één helft dat heb ik in mijn trainers loopbaan nog nooit BELEEFD.!!
Tijd wordt altijd door beide teams benut dus……
De argumentatie van een scheidsrechter ,daar zal je mee moeten leven maar als er in een wedstrijd strijd en beleving is dan vraagt dat om strikte regels en daar zal je in alle redelijkheid mee om moeten gaan.
Een wedstrijd die 112 minuten duurt!! ja daar heb ik als trainer bedenkingen over, al zal mijn collega scheidsrechter Koper daar anders over denken.
De penalty voor EBC in de 59 minuut 2e helft was terecht, keeper Dennis Heyman ranselde de bal uit het doel, maar het had ook de 3-3 kunnen zijn en dan lijkt het mij logisch dat de reacties dan minder aardig zijn.
Nee, KNVB je moet alle schijn zien te voorkomen!!
De wedstrijd was hard, maar wel redelijk fair al zal je na het lezen van 9 kaarten wel een andere mening hebben.
Blokzijl begon voetballend beter, kansen voor Everard en Pieter leverde niets op.
Na 32 minuten een opening op EBCer Bouma hij scoorde in de loopactie zeer fraai.
In de 45e minuut trapte Niek Dunnink onder de bal door, de vrije gang voor Tinga bracht de 2-0 ruststand op het scorebord.
Na rust een wisseling in het systeem bij Blokzijl.
Routinier René Groen kwam in de ploeg en ging met de punt in de ruit op het middenveld naar achteren spelen.
EBC anticipeerde hier niet goed op,met Mark Benus en Gerbrand Smedes op de zijkanten werden er vele meters afgelegd.
Mark zorgde voor de 1-2 en Gerbrand schoot in de 1:1 de 2-2 binnen na een opening van Niek Dunnink
Daarvoor had Kees Raggers al de gelijk maker binnen moeten schieten, maar ipv onder de pass van Mark te blijven liep Kees ervoor dus buitenspel.
Toch viel de 2-3 Mark Benus schoot diagonaal binnen.
In de 15!! minuten extra tijd veel spanning en ergernis, het was aan keeper Dennis Heyman te danken en de gretigheid van alle Blokzijlers dat de wedstrijd WINNEND werd afgesloten.
Vandaag eigenlijk 3 grote uitblinkers zonder de anderen tekort te doen.
Invaller René Groen, Mark Benus en keeper Dennis Heyman.
Man off the match toch keeper Dennis.