Blokzijl vergeet de punten tegen Eastermar mee naar huis te nemen.
Vele doelpogingen gingen net over of net naast, er zijn van die weken
dat de voetbalwet meedogenloos is, beter zijn en toch verliezen.
Blokzijl startte goed en creëerde een veldoverwicht zonder echte kansen.
Eastermar had zelfs op voorsprong kunnen komen maar de vrije trap
ging via keeper Dennis Heyman tegen de paal.
A junior Boaz Mooiweer, kopte in de 36e minuut een vrije trap van Pieter de Jonge fraai binnen 0-1. Zijn loopactie naar de 1e paal, werd door de verdediging van Eastermar slecht op geanticipeerd. Twee fraaie afstandsschoten van Bum vielen net niet binnen. Ook Gerbrand Smedes had een projectiel die net over vloog.

Eastermar bleef voetballen voor een goed resultaat want de zeperd tegen Jistrum, moest weggepoetst worden. Mello Schuitema voor het eerst in competitie verband speelde scherp en legde  vele meters af (soms teveel want in zijn ijverigheid moest hij dan te corrigerend optreden ). Na rust een paar mooie aanvallen van Blokzijl een combinatie tussen Rutger Prins, Pieter de Jonge en Boaz Mooiweer, eindigde in een kopbal die net overging.

De grootste kans van Boaz werd ook net naast gekopt, en die had er eigenlijk in gemoeten om  de welverdiende 0-2 op het scorebord te zetten. Ook speelde de talentvolle Blokzijler met een sublieme actie zijn tegenstander knap uit,
maar zijn actie in de 16 meter kreeg geen vervolg Jan Peter Lok had de actie met Mark Benus kunnen maken ,maar een technische slordigheid verstokte de aanval. Tja dan vraag je om moeilijkheden.

Een solo van aanvaller Kees Schotanus, werd door Mello met een sliding in de 16 meter onderbroken, wel of niet terecht de sliding zelf was te riskant, de buiteling leverde een penalty op. Zelf schoot Kees de bal hard binnen.1-1 in de 80eminuut. Aanvaller Everhard Rabbinge verving Rutger de snelheid van Everhard zou de wedstrijd nog kunnen kantelen. In de 85e minuur kwam Blokzijl goed weg een enorme kans van Eastermar trof geen doel.
Opgelucht trok Blokzijl ten aanval, Pieter werd met een pass bereikt zijn actie ook al in de 16 meter  ging hard naast, ook Pieter weet het doel niet meer te vinden.
In de tegenaanval,de wedstrijd zat al in de 90e minuut vergat verdediger Dirk Pieter Lok dat Schotanus gedekt moest worden de jonge Blokzijler had een aanvallende gedachte en gaf Schotanus alle vrijheid ( coaching mannen!! )
Kees soleerde richting Dennis en zijn schuiver schoot Eastermar in veilige haven 2-1 een zeer zwaar bevochten overwinning riep coach Jacob Postma maar wel heerlijke punten.

Ook nu weer liet Blokzijl zien, dat de ploeg op het zelfde niveau als de tegenstander zit maar, als het SCOREND VERMOGEN de ploeg in de steek laat is het moeilijk om te winnen. Volgende week thuis tegen koploper Suameer .

SPELER van de week Boaz Mooiweer de jonge spits had meerdere fraaie acties en doelpogingen.