Vandaag stond de uitwedstrijd tegen DWP op het programma. Wat s’morgens een mooie dag leek veranderde s’middags in een regenachtige middag. Zal dit een voorbode zijn geweest voor wat ons de wedstrijd zou brengen.
Het veld was één groot modderbad en de regen kwam met bakken uit de hemel. De scheidsrechter wou eigenlijk het veld afkeuren maar wij waren er nu toch al dus zijn we toch maar gaan voetballen.
Toen de wedstrijd begon leek het een droomstart te worden. Binnen de minuut maakte Yvette de 0-1. Er werd een steekpass gegeven en Yvette kon tussen 2 vrouwen door scoren. Lang bleef deze stand op het scorebord. Van onze kant hadden we al lang de wedstrijd uit kunnen spelen. Het geluk zat ons deze dag gewoon niet mee. De ene naar de andere kans werd gemist. Vlak voor rust kwam DWP gelijk 1-1. De organisatie stond achterin niet goed. Langs de zijlijn werd keurig verdedigd. Maar hierdoor zagen we niet dat er twee speelsters van DWP voor de goal vrijstonden. Na een voorzet konden hun de bal intikken. De wedstrijd werd steeds grilliger mede door de scheidrechter. Alles maar dan ook alles werd voor onze kant afgefloten. Zo waren wij erg verbaasd dat je geel krijgt voor een sliding op de bal. Dat je überhaupt geel kan krijgen voor een sliding waarbij je niemand raakt. Na rust gingen we een beetje gefrustreerd er weer tegen aan. De wedstrijd werd er niet beter op. Het veld werd steeds slechter waardoor het voetballen erg moeilijk was. We maakten wel de 1-2 en er was weer een beetje geloof. Makkelijker werd het niet. Van het voetballen zelf was op een gegeven moment geen sprake meer. Waar wij niks mochten kon DWP gewoon hun gang gaan betreft slidings en andere trap activiteiten die niet op het veld thuis horen. Tegen het eind van de wedstrijd wist DWP nog wel steeds gevaarlijker te worden. Dit resulteerde weer in een gelijke stand 2-2. Dit is tevens ook te eind stand geworden.
Wij willen en gaan deze wedstrijd zo snel mogelijk vergeten. Ik kan wel een conclusie trekken uit deze middag. Misschien kort maar zeker krachtig. Het was niet zo gezellig in Sint Johannesga.

Susanne