Woensdag avond 22 april stond de uitwedstrijd tegen DWP op het programma. Op verzoek van Blokzijl werd deze wedstrijd verplaatst op een doordeweekse avond. Afgelopen maandag hadden de dames een techniek en coordinatie training gehad van Erik Nieuwenhuis en aankomende zaterdag staat er uitwedstrijd tegen EBC/Delfstrahuizen op het programma een drukke week voor de Blokzijligers dames. Nadat we allemaal ons verzameld hadden om 17:45 toog het gezelschap op richting Friesland om het daar op te nemen tegen DWP uit St Johannesga. Leider Henk van Benthem had alles weer tot in de puntjes geregeld en had de net uit Portugal terug gekeerde Joop Slagter gestrikt om de honneurs als grensrechter waar te nemen. Om iets over zevenen floot de plaatselijke arbiter voor het begin van de wedstrijd. DWP zette vroeg druk en schoof een extra persoon door op het middenveld, Blokzijl had geen moeite dit op te vangen en kon redelijk eenvoudig onder de druk uitkomen. Na een 10 minuten krijgt Marjolein de bal op links en loopt iedereen eruit en bij de achterlijn trekt ze de bal voor waar heel DWP dacht aan een voorzet, beland de bal zonder de grond te hebben geraakt achter de keeper van DWP. Een snelle voorsprong tegen de ploeg die voor de winterstop de drie punten meenam uit Blokzijl. Bij gebrek aan motivatie aan de kant van de Friezen besloot Cristel om het scorebord te gaan bedienen en zij zette de 0-1 op het scorebord. Blokzijl gaat door en waar DWP probeert kansen te creëren is Blokzijl die ze verzilverd. Een korte combinatie in de zestien en een simpele kap beweging van Yvette geeft de mogelijkheid om de 0-2 op het scorebord te zetten wat ook zo geschiedde. DWP kwam af en toe voor de goal van Herma in een enkel geval geholpen door de ietwat nerveus ogende defensie van Blokzijl, maar tot een uitgespeelde kans kwamen de friezen niet. Een goede pass op de rechts vrijstaande Maggie leidt tot de verdiende 0-3. Maggie levert een strakke voorzet af op Yvette die haar tweede van de avond binnenkopt.  Tevens is dit de ruststand. Het lijkt geen moeilijke avond te worden voor de dames van Henk van Benthem, in de rust wordt de moegestreden Lotte vervangen door Mariska. Na de rust een ander spelbeeld een nerveus Blokzijl dat zich veel teveel laat inzakken en moeite heeft om de vrije vrouw bij DWP op te pakken. Dit resulteert in de 1-3 door slordig uitverdedigen komt de bal voor de voeten van een speelster van DWP en deze laat Herma kansloos. Aan de kant probeert de technische staf met wat omzettingen en aanwijzingen de Blokzijler dames weer op de goede weg te krijgen. Dit lukt en Yvette weet haar derde van de avond binnen te schieten. 1-4 en Blokzijl heeft weer wat lucht. DWP probeert uit alle macht om opnieuw de aansluitingstreffer te maken, maar dan komt de in de vorm kerende Marjolein aan de bal en troeft 4 speelsters van DWP af met haar solo die begon op de eigen helft en tekent voor de 1-5. Dan doet DWP nog wat terug in de vorm van een corner die binnengeschampt wordt. Hierna besloot de warrig fluitende scheidsrechter de hoofdrol op zich te nemen door enkele zeer bijzondere beslissingen. Gelukkig had dit geen invloed op de stand en betrof het beide ploegen die hier hinder van ondervonden. Na de 2-5 weet Blokzijl nog tweemaal het net te vinden eerst een combinatie tussen Yvette en Marjolein, waarbij de laatstgenoemde ook haar derde treffer noteerde en als laatste wist Maggie door goed combineren van de beide doelpunten machines de laatste treffer van Blokzijl te maken. Een goede overwinning met het feit dat Blokzijl na zes overwinningen op rij in punten gelijk staat met Emmeloord alleen de polder dames nog voor zich zien i.v.m. het doelsaldo. A.s. zaterdag de uitwedstrijd tegen nummer laatst EBC/Delfstrahuizen. Aan Henk en zijn dames de opdracht om te waken voor onderschatting en de drie punten mee te nemen naar Sportpark “De Uiterdijken” .

Peter Oosterkamp