Donderdag 27 september stond de vriendschappelijke wedstrijd Dronten E3 – Blokzijl E2 op het programma. Alle spelers zijn ’s middags van school op gehaald door de trainer voor een extra ingelaste training. Na deze training, op het speelterrein in de Noordermaten, zijn alle spelers rijkelijk voorzien van pannenkoeken voor de broodnodige energie. Het beloofde een zware wedstrijd te worden tegen een goed team uit Dronten. Na de pannenkoeken werd er vertrokken richting Dronten.
Om 18.10 klonk het eerste fluitsignaal voor de aftrap. Blokzijl begon sterk en met  veel overtuiging  aan de wedstrijd. 18.12 stond het echter plots 1-0. Bart Kragt, als gastspeler, maakte een sterke indruk met een veel indrukwekkende acties. Na 5 minuten spelen was het wederom Bart met een goeie actie op Janick Dragt die fraai kon afronden zodat het 1-1 werd. Dat was een fase waarin Blokzijl zeer goed partij kon geven en het een mooie open wedstrijd was. Totdat een corner van Dronten terug werd gelegd zodat een speler van Dronten de bal met een fraai afstand schot in de kruising liet verdwijnen, 2-1. Het spel ging vervolgens aardig heen en weer met af en toe een doelpunt voor Dronten. Op het middenveld waren Esmee van der Heide, Daan Tienpont en Bart Kragt de stuwende krachten. Achterin werd de zaak dicht gehouden door Steven Vrolijk, Stan van der Linde, Krijn Strijker en Manon Polkerman. De spits werd bemand door Janick Dragt en Lukas Molenaar. Kewin Skoczen was deze avond de keeper. Tussen door moest Janick Dragt nog even het veld uit met een bloedneus na een aanvaring met de bal.  Diep in de 2e helft maakte Janick nog het 2e doelpunt voor Blokzijl. Na het laatste fluitsignaal stond de teller op 8-2.
Conclusie van de avond was dat Dronten een sterk elftal had maar dat Blokzijl bij vlagen goed weerstand kon geven. Dat het gehele team veel progressie maakt en dat er nog veel rek in de ontwikkeling van het team zit. Al met al een mooie oefenwedstrijd waarin weer veel is geleerd.