Zaterdag 29 maart, uit naar Zwartsluis. Een lastige pot. Gezien de laatste wedstrijden en de  blessures.
Vlak voor vertrek voelt Remco zich niet fit! Zal toch niet waar zijn. Moeders mee en die geeft aan, laten we het proberen. Zo gezegd zo gedaan. Op naar Zwartsluis.
Spelen op kunstgras en dat vindt het team wel prettig. Warming up was kort maar het weer is goed.
Snel blijkt dat we positioneel goed staan te spelen. Desz krijgt zijn kansen, wat we ook verwachten, maar wij scoren als eerste. Kyran schiet een voorzet van Desz in eigen doel. Dat hadden we nou niet verwacht.
Jurian maakt een paar mooie reddingen waardoor een score door een Desz speler voorkomen wordt.
Vervolgens maakt Jurian een Menzo actie,  de bal, vanuit een voorzet, zou Jurian ff pakken, maar pakt mis. Aangezien hij de voeten op schouderbreedte heeft staan, rolt de bal strak langs het doel. Gelukkig stond daar geen Desz speler.
Aanvallend hebben we een paar kansjes,  uiteindelijk wordt Janick gestuiterd door drie man. Je ziet nog een hand van een Desz speler Janick wegduwen.
Jorgen komt met een goede lichaamsactie in bal bezit en schiet op doel. Hier blijft het bij en Desz komt niet verder dan 0-1.
In de rust aangegeven dat we goed spelen. Blijf scherp en zoek de voorhoede op met een lange bal.
Wie in de voorhoede staat, je moet hard werken. Wachten op een bal heeft geen zin. Het wordt bikkelen en dan laten ze waarschijnlijk een bal lopen.
Vanuit de aftrap speelt Janick de bal veel te zacht terug. Desz springt er tussen, loopt door de verdediging(die net naar voren gaat om te gaan aanvallen)  heen en scoort 2-0.  Even is de concentratie weg en een Desz speler schiet de bal van afstand in het doel 3-0.
Jammer want het ging zo goed.
Ze pakken de draad weer op en knokken zich weer in de wedstrijd. Anne(steeds sterker spelend) past de bal direct naar voren, Janick kan de aanval niet voldoende tot een gevaarlijke actie omzetten. Zijn schot beland in de handen van de keeper.
Volgende actie van E1, Jurian(uitschieten gaat deze wedstrijd al de hele tijd super, iets waar hij de voorgaande wedstrijden nog wel moeite mee had) schiet de bal vol passie naar voren. Janick pikt hem op en zijn solo belandt in het net. Daarmee is de nul weg 3-1.
Desz krijgt het moeilijker en is niet meer sterker dan Blokzijl. Jorgen komt nog dicht bij de 3-2. Twan geeft een mooie pass naar Remco die zijn man uitkapt(van ziek zijn hebben wij gelukkig niks meer gezien). Vervolgens ziet hij Jorgen vrij staan en passt de bal in zijn richting. Compliment voor deze actie Remko. Jorgen vergeet alleen de kortste weg naar de bal te nemen. Nu is de keeper er eerder, jammer.
Vervolgens gaat de scheidsrechter de fout in. Damien brengt Janick in stelling, die is door de verdediging heen. Vlak voor de goal wordt hij onderuit gehaald. Janick zou echt de bal er net intikken. De scheidsrechter fluit en geeft een vrijtrap? Grappig is dat je ook nog moet zeggen dat de scheidsrechter zijn best doet en hier ook niks aan kan doen. Later als je op een groot veld speelt krijg je wel een penalty, maar hier niet want jullie zijn nog maar kinderen. Jammer en hoe leg ik een kind dat uit.
Ik heb hem dan ook netjes gevraagd wat de reden was dat hij een vrijetrap gaf en niet een penalty. Hij gaf aan dat hij inderdaad een penalty had moeten geven. Op zich heb je daar niks meer aan, maar hij durft in ieder geval nog aan te geven dat hij fout zat.Helaas gaat de vrijetrap er niet in geen, 3-2.
Blokzijl komt meer in de wedstrijd. Anne geeft zijn tegenstander geen kans meer. Hij heeft elke bal en gaat vol in het duel. Mooi om te zien dat Anne zijn voetbalkwaliteiten laat zien vandaag. Dat varieert van het voor de man komen en de bal veroveren tot het geven van een pass in de diepte. Top Anne echt goed gevoetbald vandaag. Manon altijd sterk komt aanvallend een paar keer los van haar tegenstander. Helaas weet ze niet haar linkervoet in te schakelen om Janick in te spelen. De pass met rechts belandt in de handen van de keeper. Maar meerdere keren was ze haar tegenstander te snel af en hij kon drukken wat hij wilde, Manon gaf echt geen cm terrein prijs.
Twan had na woensdag een duidelijke boodschap gehad. In de oefenwedstrijd liep hij constant achter de feiten aan en nu was hij ze voor. Door op tijd te reageren op wat hij moet doen is Twan continu op de plek waar hij wezen moet en zo heeft de tegenstander nagenoeg geen kans om gevaarlijk te worden. Blokzijl werd gevaarlijker en Desz komt er niet meer in gevaarlijke scoringskansen.
Vervolgens komt Desz sterk uit de kast! De trainer doet een gouden wissel. Je bedenkt het niet, maar hij voelt zich niet te groot om deze keuze te maken.
Blokzijl staat goed gepositioneerd op het veld van de tegenstander. Iedereen dekt een man. Desz heeft de bal op links. Op dat moment komt de goed opgeleide trainer van Desz tot een keuze om zeker te zijn van een score. Hij wisselt een speler die hij op de helft van het speelveld van Blokzijl er in laat lopen. Vervolgens laat hij aan de andere kant een speler uit het veld lopen. De speler die er in komt, komt alleen voor Jurian, want de rest staat nog aan de kant van Desz. Jurian is kansloos. Een geniale wissel, op hoog niveau. Ik heb hem spontaan  een applaus gegeven. Wat een lef heeft die man!
4-1 en daarmee was de wedstrijd op slot gezet. Vlak voor tijd wordt het nog 5-1.
Blokzijl E1 heeft zich van de goede kant laten zien. Na twee wedstrijden waar in het niet liep zoals het zou kunnen, is er nu een wedstrijd waar ze hebben gespeeld vanuit een positie en met passie. Op naar de volgende wedstrijd. Uit tegen Urk E4, lastige pot daar.