Zaterdag 10 mei was het weer ouderwets. Op vrijdagochtend een duidelijke mail van leider Winnetou Uffels. Met pijn en moeite 11 man op de been gekregen terwijl er meer dan 25 op papier staan. Op naar Delfstrahuizen dan maar. Lekker weertje met veel regen, veel wind en een potje om helemaal niets. Met een door elkaar gehusseld team was het in het begin even zoeken naar elkaar maar na zes minuten staan we al mooi met 1-0 voor. Gerbrand geeft een voorzet met gevoel cross over het veld en de inlopende Ron weet beheerst met binnenkantje rechts de bal tegendraads tegen de touwen te werken. De duimpjes omhoog in de whatsappgroep door de mensen die vandaag afwezig waren. Na een half uurtje kwam Delfstrahuizen op gelijke hoogte. Gerard speelde de bal lekker strak in de voeten van een tegenstander en deze liet gelegenheids doelman Marco kansloos. Tijd voor een bakkie thee. Henk en Berry hadden geen redenen om te wisselen dus dezelfde elf begonnen aan de 2e helft. Binnen de 5 minuten keken we al tegen een 2-1 achterstand aan. Lo had de gelijkmaker op zijn schoenen maar hij wist alleen afkomend op de keeper niet de 2-2 te maken. In de 84eminuut dan toch de verdiende gelijkmaker. Lo was er als de kippen bij om een scrimmage voor de goal koelbloedig af te ronden. Puntje mee naar Blokzijl zou je dan denken maar door gestuntel in onze achterhoede wist Delfstrahuizen toch de 3 punten thuis te houden. Ron, Martin en Dirk Pieter bedankt voor jullie hulp vandaag. Speciale dank voor man of the match vandaag: Jelle Pauwels. Met al een wedstrijd in de benen bij zijn eigen team wist deze B junior uit te blinken bij ons door simpel en sober te spelen, te coachen, te luisteren en vooral door goed te spelen. Komende week 2 potjes. Donderdag tegen Meppel en zaterdag tegen Lemmer.

Everard Rabbinge en Mirjam Mijnheer.

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter:

Fabiènne  Rabbinge