Blokzijl DA1 tegen De Blesse

25 oktober was de dag dat we naar De Blesse moesten om een potje te voetballen. De zon scheen en iedereen was goed gehumeurd. Aangekomen op het sportveld in de Blesse gingen we met volle moed de kleedkamers in om ons fysiek en mentaal voor te bereiden.
Na een inloop van zo’n twintig minuten was het dan zover om aan de wedstrijd te beginnen.
De eerste vijf minuten waren rustig tot Marjolein in de vijfde minuut scoorde. De druk was van de ketel. Nu was het alleen nog maar een kwestie van meer scoren. Maar aangezien het vorig jaar minder goed was gegaan had niet iedereen er een hard hoofd in dat het een grote score zou worden.
Maar afijn om niet af te dwalen van de wedstrijd gaan we snel door. In de tiende minuut zou Monique bijna scoren maar jammer genoeg mocht het niet zo zijn. Tot in de dertiende minuut Marleen Grendelman de 0-2 maakte. Maar hier bleef het niet bij want nog geen vijf minuten later was de 0-3 er al, die gemaakt werd door Marjolein.
Je zou haast denken dat de tegenstander last had van onmacht want het begon gemeen te worden en voordat ik het zag, hoorde ik leider Jan ‘penalty’ zeggen. Met een gezicht van, ‘O, nu kunnen jullie het krijgen…’ liep Marleen Hotland naar zestien meter stip. Met een aanloop trapte ze de bal recht het doel in, zo werd het 0-4. Zou de tegenstander de kop hebben laten hangen want twee minuten later werd het door een doelpunt van Marjolein 0-5.
Om nou te zeggen dat het half uur na de 0-5 saai was, nee! Marleen Grendelman en Monique zouden beiden bijna scoren, helaas lukte dit niet. Wel schopte Yvette Teune de bal in het doel en zo was het 0-6.
Of het nou nog voor of na de pauze was, dit mooi staaltje voetbal mag niet missen in dit stukje. Met een mooie assist van Monique op Yvette was de 0-7 geboren.

De tweede helft kon men merken dat de tegenstanders het er niet mee eens waren. Ze kwamen hard terug en er moest dan ook hard aan getrokken worden. Het leek de tegenstander niet mee te zitten. Ze presteerden het nog om voor open doel te missen.
Maar toen kwam toch de verlossing van Marjolein, die de 0-8 maakten. Toch had de Blesse nog even hun momentje, ook hun hadden gescoord. In de 55e minuut, 1-8.
Maar hun glorie was van korte duur, Marleen Grendelman dacht vast nou laten we die vreugde maar even breken, ik scoor de 1-9, en zo mocht het zijn in de 57e minuut!

Marjon Kuik maakte haar rentree in de 65e minuut, na een zwangerzwap en een tijd rust, begon ook bij haar het voetbal gevoel weer op te komen. En ze was sterk tot het einde. Haar mannetje had dan ook geen schijn van kans.

Het werd steeds zwaarder, de spelers werden moe, benen begonnen zeer te doen maar toch bleef het niet bij 1-9. Zo wist Marjolein in de 74e minuut de 1-10 te maken en Yvette in de 78e minuut de 1-11.

Nadine de Jonge

Foto’s: http://picasaweb.google.com/poussin79/DeBlesseDA2BlokzijlDA1