Dames Blokzijl 3e op toernooi VENO

De dames van Blokzijl hebben zaterdagavond meegedaan aan het jaarlijkse zaalvoetbaltoernooi voor dames van VENO. Er deden 8 ploegen mee verdeeld over twee poules. Poule 1 bestond uit:Veno1 , Angelslo, Ruinerwold en Urk, poule 2 bestond uit: Veno 2 , Blokzijl, Desz en Stanfries.
De eerste wedstrijd werd gewonnen met liefst 6-0 van Veno2 en dit was een goed begin. Desz was de volgende tegenstander een ploeg waar we op het veld ook nog 2 keer tegen moeten spelen een goede ploeg die in de competitie nog niet verloren heeft. Blokzijl begon goed maar de keeper van DESZ was uitstekend. Twee fouten in de verdediging bij ons was gelijk 2-0 achter. Dankzij Marjolein maakten we de 2-1 maar een derde fout kostte ons de wedstrijd, we verloren met 3-1 maar er is perspectief voor de wedstrijden op het veld. De laatste wedstrijd tegen Stanfries werd makkelijk gewonnen met 3-1 en we werden tweede in de poule achter DESZ. Geen kruisfinales waardoor we moesten spelen om de derde plaats tegen VENO1.
Deze ploeg verloor van ons op het veld en wilde dit natuurlijk rechtzetten. Het werd een geweldige wedstrijd met veel goals. Blokzijl kwam met 2-0 achter maakte de 2-1 maar het werd direct daarop zelfs 3-1 voor VENO. Blokzijl zette alles op alles en speelde om te winnen het werd uiteindelijk 3-3 en shoot outs moesten de beslissing brengen. Dit hadden de dames nog nooit gedaan dus moesten er 5 dames worden aangewezen. Yvette mocht beginnen en schoot raak! Zowel VENO als Blokzijl mistte de volgende 3 shoot outs en Marjolein mocht de vijfde gaan nemen en ze faalde niet, wederom VENO verslagen!

Uitslag toernooi:
1-Angelslo