Slechte generale…..Zaterdag 1 november, een zonovergoten dag, temperatuur 20 graden….Vandaag vertrok Ronald met maar liefst 15 dames naar Lemmer. Doel: 3 punten meenemen naar Blokzijl.Na een warming-up nog een kort praatje, wist iedereen wat haar te doen stond. CVVO had de aftrap. We begonnen wat rommelig, het was even wennen om elkaar te vinden. We speelden veelal op de helft van onze tegenstander. Niet echt grote kansen in de 1e 20 minuten en de beide keepsters hadden nog niet zoveel te doen.CVVO kwam ook wat beter in hun spel en dit resulteerde in een schot op doel, de lat werd geraakt. Wij van Blokzijl zijn ook goed in latje trappen, dus het aluminium bracht de keepster van CVVO ook redding. Na een klein half uur een vlotte aanval van Blokzijl en Yvette rondde keurig af. Het begon eindelijk wat te lopen bij ons. Er kwamen nog een paar kansen, maar helaas geen doelpunten meer voor de rust.In de rust was Ronald niet echt tevreden, wij ook niet, dus het praatje was gauw klaar en we gingen het veld weer op om aan de 2e helft te beginnen. Na zo'n 10 minuten in de 2e helft scoorde Marjolein de 2-0. Maar CVVO blijkt over genoeg veerkracht en wilskracht te beschikken. En dan heb ik het nog niet eens over hun motivatie. Ze bleven maar komen. De 2-1 werd gemaakt, dit kon Leonie zich aanrekenen. Niks aan de hand, we stonden nog steeds voor. Maar we waren gewaarschuwd. Denk je dan in ieder geval. We gingen tegen ons zelf voetballen, niks lukte meer. Ballen kwamen niet of half aan. Een kwartier voor tijd maakte CVVO de gelijkmaker. Randje buitenspel, maar deze telde gewoon ook.En het was gezien de 2e helft niet eens onverdiend.Het spel golfde wat op en neer en van echte kansen was geen sprake meer. Na 85 minuten had de scheidsrechter het wel bekeken en floot voor het einde van de wedstrijd.Het doel was niet gehaald en dat konden we ons zelf allemaal aanrekenen.Men zegt wel eens dat na een slechte generale een goed vervolg komt.Laten we het hopen, want voor aanstaande dinsdag staat de derby tegen het (nog) ongeslagen VHK op het programma.Willen we 3 punten pakken, dan moet het zeker anders dinsdag. Maar zulke wedstrijden tegen VHK staan op zich. Daar hoeft niemand gemotiveerd voor te worden.We trappen om 19:30 uur in Blokzijl af, voor wie nog niks te doen heeft deze avond…het staat garant voor een spannende en zenuwslopende wedstrijd. Vol met inzet,strijd en passie. Door 22 dames en hun begeleiding. Wie wil dat nou niet zien.