15-09-2012

De eerste competitiewedstrijd op het programma voor het 2e. Zou je denken dat iedereen weer zin heeft in een nieuw voetbalseizoen.  Voor coach Bakker al meteen de eerste puzzle van het jaar. Waar zijn beschikbare spelers zodat we de eerste wedstrijd niet meteen hoeven af te zeggen. Met 12 beschikbare mensen waaronder de tweeling Frank en Rene werd er tegen Creil aangetreden.
Vorig seizoen werd Creil 2e in de competitie dus we mochten meteen aan de bak. Met een 4-4-2 opstelling werd op een goed bespeelbaar veld de wedstrijd begonnen. Blokzijl bleek al meteen de ploeg met het zorgvuldigste balbezit. Met geduldig voetbal werd het doel opgezocht van de tegenstander. Dit resulteerde binnen 20 minuten in een comfortabele voorsprong. Gerbrand, die voor de wedstrijd al had aangegeven dat er een doelpunt van zijn voeten zou komen opende de score. Na een fraaie aanval over meerdere schijven volgde er een perfecte voorzet van de rechterflank. Frank (of was het Rene) liet deze voorzet van de voet gaan en Gerbrand haalde snoeihard, diagonaal, tegendraads uit waarna de bal in de rechterbovenhoek verdween. De 0-2 was ook al een beauty. Carlo wist vanaf een metertje of dertig de bal van zijn befaamde linker te laten vertrekken en ook deze belandde in de rechterbovenhoek. Op dat moment een terechte stand want Blokzijl stond gewoon goed te voetballen. De beide Lokkies op de backposities gaven de tegenstander geen centimeter ruimte en balden beide bijna foutloos. Zou te maken kunnen hebben met moeders die vanuit een raam de jongens al had begroet.De voorsprong werd vlak voor rust gehalveerd. Creil wist te scoren maar niet zonder onze hulp. Sander verkeek zich op een effectbal die hij wilde oppakken, liet de bal weer los en dank u wel zeiden ze bij Creil.  In de rust een tevreden gezicht bij Henk. Een wissel tussen de beide tweelingbroers was de enige verandering in de 2e helft.
In deze 2e helft drong Creil steeds meer aan en moest Blokzijl steeds meer de verdediging in. Op zich stond alles goed en Creil kon geen uitgespeelde kansen uitspelen. De gelijkmaker viel toch na niet zo sterk ingrijpen van de verdediging. Een verdekt schot vanaf de zestien verdweenuiten bereik van Sander in de touwen. Het werd nog moeilijker toen Martin het nodig vond om ervoor te zorgen dat Blokzijl met tien man verder moest. Natrappen onder het oog van de scheidsrechter betekende uiteraard rood. Blokzijl wist het gelijke spel toch over de streep te trekken. Als een team werd er geknokt waarbij Hein als rechtsbuiten vaak de verdediging kwam assisteren. Mentaliteit noemen we dat. De winst was nog in ons bereik maar Rene (of Frank) wist de bal voor open doel tegen de paal te krijgen en helaas niet in het doel.
Al met al een terechte uitslag tussen 2 ploegen die lekker wilden voetballen. De tweeling bedankt voor jullie inbreng.