Zo de eerste wedstrijd na een vrij lange winterstop voor de mannen uit Blokzijl. In Creil moesten de degens worden gekruist met de plaatselijke voetbalvereniging. Blokzijl heeft er mede dankzij de beroerde staat van de velden al wel 3 trainingen achter de rug terwijl de tegenstander van vandaag al 7 oefenwedstrijden in de benen heeft sinds 2015 begonnen is. Blokzijl startte vandaag met beide B-junioren Nick en Joep in de basis. Deze knapen mochten laten zien dat ze op de goede weg zijn, en ondanks de kansloze nederlaag stonden deze jongens hun mannetje. Blokzijl had vandaag weinig in te brengen tegen een tegenstander die op een manier wil voetballen wat Blokzijl voor ogen moet hebben om binnen 2 seizoenen voor elkaar te krijgen. Een jong team met veel passie, beleving, beweging en een visie hoe ze willen voetballen.
Blokzijl stond binnen 20 minuten al tegen een 3-0 achterstand aan te kijken en een flinke afstraffing hing in de lucht. Voetballend probeerden de mannen het wel maar het verschil tussen beide teams was gewoonweg te groot. Met een 4-0 ruststand werd de thee opgezocht, en na wat cynische opmerkingen naar elkaar toe werd er toch geprobeerd om er een betere 2e helft van te maken. Al met al lukte dat aardig al moet wel worden opgemerkt dat Creil een versnelling lager speelde. Verdedigend stond het allemaal wat beter bij Blokzijl maar aanvallend konden we weinig potten breken. Martin, Bert Jan en Carlo werden er nog ingebracht de 2e helft, maar Creil wist er nog eentje in te leggen en de eindstand op 5-0 te bepalen. Komende zaterdag komt koploper IJVC naar Blokzijl. Met de uitwedstrijd nog in ons geheugen een pot waar we aan de bak moeten.