Boornbergum scoort de 3-3 in een zuivere buitenspelsituatie.
In de 86e minuut vlagt Berry Uffels van Blokzijl terecht voor buitenspel ook Siep Visser de doelpunten maker gaf toe op de doelijn de bal binnen getikt te hebben.
Scheidrechter de Heer Booisma beoordeelde de situatie anders een grote fout met gevolgen.
Nu worden er het hele seizoen fouten in je voor en nadeel gemaakt dus is er altijd een balans.

Het betekent wel dat Blokzijl is uitgespeeld om nog ergens voor in aanmerking te komen en dat had er na een overwinning iets anders uit kunnen zien.

Overigens is het gelijke spel het maximale want de druk op het doel van Blokzijl nam met de minuut toe.

Blokzijl opende sterk met op de rechtsbuiten plaats Martin Pees die veel werk verrichtte en zeker een goede indruk achter liet.
In de 8e minuut een goal van Bert keizer een hoge bal op het doel werd door keeper Reinder Van Wieren totaal verkeerd beoordeeld 0-1.
Boornbergum was de kluts even kwijt het doelpunt in de 14e minuut van Carlo Noordwijk na een fraaie combinatie van Rutger Prins en Pieter de Jonge was oogstrelend zonder na te denken knalde Carlo de bal binnen.

Dennis Heyman, moest een paar keer handelend optreden want de verdedigers Sander Boxum, Gert de Jonge, John Mondria die al na 15 minuten Mark Benus verving en laatste man Rutger hadden het moeilijk tegen de beweeglijke spitsen.

Toch bleef Blokzijl overeind, in de 53 minuut de 1-2 door Foeke Meetsma hij ronde de actie in de 16 meter bekwaam af.
Boorbergum kromde de rug maar weer een fout van keeper van Wieren zorgde voor de 1-3 in de 60e minuut Everard Rabbinge was alert.

Het leek de wedstrijd op slot te gooien maar het alles of niets spelletje van Boornbergum gaf Blokzijl wat ruimte Carlo ,Everard en Pieter hadden kleine kansen ook Martin Pees zat er dichtbij.
Maar de scherpte ontbrak, in de 68e minuut de 2-3 door Henk Kort zijn solo uitwijkend naar de rand 16 meter en diagonaal binnen schietend was een fraaie treffer maar had voorkomen moeten worden.

De druk werd steeds groter en Blokzijl moest achteruit en wankelde maar hield stand totdat scheidsrechter Booisma roet in het eten gooide.
Toch een knap resultaat op de toen nr 3 Blokzijl kan terug kijken op een goede week winst op Espel en één punt bij Boornbergum.
Een compliment aan Bert keizer en John Mondria de veteranen moesten noodgedwongen vol aan de bak en stonden hun mannetje.

Speler van de week: Martin Pees hij voetbalde 90 minuten voluit, verdedigend en aanvallend liet hij leuke dingen zien hopelijk voor de toekomst een concurrent voor de selectie spelers.
Ja,Martin grijp je kans en laat Blokzijl zien dat je ook in een collectief kan functioneren.