De gemoederen zijn goed, energiek staan ze klaar in het doel.

De eerste wedstrijd is tegen Wolvega.

Het is droog met een beetje wind en niet te koud vandaag. Wolvega neemt gelijk de leiding, maar gelukkig staat daar Gerjo in het doel. Hij houdt de bal tegen. De 2e poging zit erin voor Wolvega.
Blokzijl komt in de wedstrijd, er wordt meer overgespeeld en we komen meer te spelen voor het doel van de tegenstander. Teun heeft een mooie kans voor het doel maar deze gaat helaas net mis. Job zet de eerste doelpunt voor Blokzijl, 1-1. Wissel Gudio en Jordy erin, Levi en Tijm mogen even rusten.
Wolvega krijgt een mooie kans maar deze bal gaat er niet in. Gerjo stond daar heel goed te keepen, stiekem schrok hij zelf er een beetje van.
Allebei de teams verdediging met volle inzet, bij de doelen blijft het even rustig.
Wolvega kan een doelpunt zetten, 1-2. Binnen een paar minuten zit de nr 3 voor Wolvega. Ondanks het goede verdedigingswerk werd het uiteindelijk 1-5 voor Wolvega.

De 2e wedstrijd is tegen Wapserveen.

Teun is als eerste bij de bal, maar Wapserveen stond gelijk op scherp en schiet hem over de zijlijn. Wapserveen komt voor een leeg doel, door een mis stap gaat hij er niet in. De wedstrijd gaat verder, de jongens doen hard hun best.
Tijm geeft een paas en Gerjo scoort het eerste doelpunt!
Levi verdedigd sterk en schiet de bal weg bij ons doel. Blokzijl creëert kansen , maar de bal mag er niet in. Wapserveen is snel en komt alleen voor het doel, deze bal gaat naast. Gerjo trekt de conclusie we staan voor, dit moeten we zo houden!
Een 3e keer komt Wapserveen voor het doel en zet hun eerste doelpunt. 1-1 . De teams zijn aan elkaar gewaagd.
Blokzijl staat nog in de actie, maar Wapserveen breekt uit, er is even verwarring wie er op doel staat en Wapserveen scoort de 1-2.
De 1-3 gaat erin. Wapserveen komt los, de 1-4 zit erin. Mooie kans voor Blokzijl, maar deze mag er niet in. Job zet de 2-4, gelijk is de spirit weer een beetje terug. Gerjo houdt een bal tegen, vandaag is Wapserveen net wat sterker, de 5 en de 2-6 zit er in. De 2-7 volgt.
Blokzijl weet nog een kans te creëren, Job schiet hem erin, 3-7. Een mooie poging nog van Gerjo maar deze bal gaat er net naast.
De wedstrijd is afgelopen , de teams geven elkaar een hand.

Voor de 3e en laatste wedstrijd wordt er even wat gedronken, Kees geeft de spelers nog wat tips.

De laatste wedstrijd is tegen Olde Veste.

Gerjo zegt deze gaan we winnen! Teun is weer de snelste en is als eerste bij de bal. Hij zet hem er ook in, 1-0! Blokzijl moet er even weer inkomen, het was eventjes iets te gezellig op het veld. Olde Veste zet een doelpunt. Teun komt weer alleen voor het doel en scoort! 2-1.
Olde veste heeft een poging, maar schiet de bal op de paal.
2 Keer wordt er een corner genomen door Blokzijl, hier schiet de bal net voorbij het doel. Olde Veste komt terug, Jordy verdedigd sterk en haalt de bal weg. Job met een mooie actie schiet hij al zwevend de 3-1. Door een strakke paas van Gudio, kan Job met een afstand schot scoren, 4-1!
Levi doet ook een poging vanaf een afstand helaas staat een tegenstander in de weg.
Blokzijl scoort weer 5-1. De 6-1 door Job. Tijm biedt zich aan. Tijm geeft een paas aan Job, er word goed overgespeeld maar Olde Veste verdedigd goed. Levi neemt de laatste kans, schiet de bal voor het doel maar wordt tegengehouden door Wapserveen.
Einde wedstrijd, eindstand is 6-1 voor Blokzijl.

Teamspelers geven elkaar de hand, Blokzijl geeft elkaar een mooi compliment, “goed gespeeld!”

📷 © Anneke Moorman