Op deze mooie na-zomerdag stond de wedstrijd op het programma tegen de dames uit Koekange.
Van te voren genoten de dames van Blokzijl van een overheerlijke lunch.

De tegenstander van vandaag hadden er zin in, ze kwamen ruim voor aanvang van de wedstrijd aan, om al gauw aan hun warming-up te beginnen.
Daar waren de dames van Blokzijl nog lang niet aan toe, eerst het eten maar eens laten zakken…
Eenmaal aangekleed begonnen wij dan ook maar eens aan de warming-up. Die is beduidend korter dan die van onze tegenstander.
Wij hadden dan ook het idee om iets eerder aan de wedstrijd te beginnen, maar de dames van Vitesse 63 waren nog niet over, zij hadden eerst nog een bespreking hoe ze vandaag zouden proberen om wat puntjes mee te nemen uit Blokzijl.
Half 3 floot  onze scheidsrechter dan (eindelijk) voor het begin van de wedstrijd.
De ene na de andere mooie snelle aanval was een lust voor het oog van de supporters. Binnen 20 minuten stond het dan ook al 4-0.
De dames uit Koekange kwamen er niet aan, laat staan dat ze enigszins gevaarlijk werden voor het doel van Blokzijl.
Dat is ook wel eens lekker, de voorhoede en het middenveld waren er maar druk mee. Met de rust was er al een stand bereikt van 6-0.
Lekker bakje thee in de rust. Er viel niet zoveel te zeggen door leider Ronald, het ging goed, mooie combinaties, er werd elkaar wat gegund, wat soms zelfs resulteerde in een pass teveel, maar wie maalt daar om als je met de rust al deze stand hebt bereikt.
Dan na de rust, meestal laat Blokzijl het scoren dan achterwege, maar niks was minder waar.
Al gauw lag de 7e achter de keepster uit Koekange.
We gingen toch wel even ons best doen om de 10 op het scorebord te krijgen.
Het 10e doelpunt viel, maar helaas, het scorebord begon weer op 0. (het wordt tijd voor een nieuw scorebord)
Uiteindelijk, uit een spaarzame aanval van Vitesse 63, scoorden ze hun ere-treffer.
De doelpunten van Blokzijl kwamen van:Yvette (5), Marjolein (4) en Margaret (1).
Volgende wedstrijd staat voor aanstaande zaterdag op het programma.
VIPD  Steenwijk (UIT)