Eindelijk kon er vandaag een oefenwedstrijd worden gespeeld. De vorige 2 ingeplande oefenwedstrijden konden geen doorgang vinden door de slechte staat van het veld, wat natuurlijk met het slechte weer van afgelopen weken had te maken. De dames zijn al weer een aantal weken in training en deze oefenwedstrijd was meer dan welkom, omdat aanstaande zaterdag de wedstrijd op het programma staat tegen Steenwijkerwold VR1.  Terug van haar zwangerschapsverlof, Marleen Boxum, ze kon weer starten op haar vertrouwde plek rechtsvoor. De linkshalf positie van Willeke, die nu in blijde verwachting is, werd eerst ingenomen door Monique Slagter. Verder de  "vertouwde" opstelling. Er waren 3 wissels aan Blokzijlse kant. Er kon dus mooi doorgewisseld worden. Het fluitsignaal klonk voor het eerst in 2015 voor deze dames.  Tonego gelijk in de aanval en de verdediging werd gelijk getest. Een schot op doel van Herma ging over. Dat was een duidelijk signaal van Tonego.  De daarop volgende aanval van Blokzijl,mooie vlotte combinatie, en de 1-0 stond op het bord. Yvette scoorde. Mooi begin, het spel golfde wat op en neer en zo langzamerhand kreeg Blokzijl de overhand. Er werd leuk getikt, en we maakten maar gebruik van de snelheid voorin. Marjolein maakte de 2-0. Tonego kreeg ook goede mogelijkheden om te scoren, maar Herma liet zien dat ze niet voor niets in het doel staat en bracht een aantal keren goed redding. De 3-0 kwam op naam van Marleen, na een mooi uitgespeelde aanval hoefde ze de bal alleen nog maar simpel binnen te tikken. Dit is ze gelukkig niet verleerd.  Met deze stand werd de kleedkamer opgezocht. Ronald ( die Henk verving, omdat Henk andere verplichtingen had), pastte 2 wissels toe. Renah hield het voor gezien, ze had ook nog andere verplichtingen deze middag.  De 2e helft, een ander beeld. Tonego kwam wat meer in het spel en kwam ook tot scoren. Blokzijl deed er nog een schepje bovenop en Yvette maakte er 4-1 van. Verder kabbelde deze wedstrijd wat voort, maar meer doelpunten kwamen er niet.  Een nuttige oefenwedstrijd vandaag.  Aanstaande zaterdag zullen we het moeten laten zien in Steenwijkerwold, de thuiswedstrijd ging nipt verloren met 1-0. Met de juiste instelling en de inzet van vandaag, kan het nog wel eens een leuke wedstrijd worden!