Na enkele pittige trainingen stond vandaag de 1e beker wedstrijd op het programma. Het was druk op ons sportpark vandaag, drukte in de kleedkamers die moesten worden gedeeld. Vandaag was het wel even zoeken of we genoeg speelsters hadden, maar met wat aanvulling vanuit de meisjes C junioren lukte het om 12 dames bij elkaar te krijgen om aan deze wedstrijd te beginnen. 1 wissel, dus we konden gelijk vol aan de bak. Het was dan ook een beetje zoeken naar elkaar in het veld, maar dit was gelukkig van korte duur. Kleine kansjes voor Yvette en Maggie in het 1e kwartier, maar geen doelpunten. Af en toe kwamen de dames van Old forward er gevaarlijk uit met de counter, maar tot scoren kwamen ze niet. Janita moest 1x aan de noodrem trekken op de rand van de 16, dit liep met een sisser af. Na zo'n 25 min opende Yvette de score. Blokzijl vergat om gelijk door te drukken en maakte het zichzelf onnodig lastig. Old forward was dichtbij een doelpunt, maar de lat stond dat in de weg. Een mooie steekpass van Janita op Maggie werd tot een doelpunt gepromoveerd, strak en onhoudbaar schoot zij binnen. 2-0! Dit was de ruststand. In de rust, die we in het ballenhok doorbrachten, gelukkig wel met een bakkie thee, was leider Ronald wel tevreden over het spel in deze eerste wedstrijd. Nou is de 2e helft vaak wat minder bij ons ( conditie), maar het vertoonde spel zag er goed uit. We moesten dit maar doorzetten. Dit lukte wonderwel.. Gelijk na rust werd er al 2x gescoord. Old forward was gebroken. Maggie raakte met een afstandsschot nog de lat. Eline, uit de meisjes C, was een ware plaag voor de linksback van Old forward. Blokzijl tikte er lustig op los, geen lange ballen, gewoon de vrije man (vrouw) vinden. De achterhoede kwam niet in de problemen, Old forward probeerden het wel, maar het liep voor hun stuk op de rand van de 16, doordat zij het zichzelf moeilijk maakten door de bal nog een keer breed te leggen. Dat is ook wel makkelijk verdedigen voor ons. We liepen uit naar een 8-0 voorsprong toen Old forward de spreekwoordelijke eer wist te redden. Na de 9-1 vond de scheidsrechter het welletjes en was het tijd voor een biertje! Doelpuntenmakers : Yvette 4, Maggie 2, Willeke 1, Doortje 1 en Eline 1. Woensdag spelen we de 2e bekerwedstrijd, uit naar de Belt. Aanvang 18:45 uur.