Na een lange winterstop, betraden de dames van Blokzijl weer het veld voor de 1e competitie wedstrijd. We hadden een kort oefenprogramma gehad, thuis tegen de Blesse VR1, deze wedstrijd eindigde in een 4-4 uitslag. En we zijn een keer uit naar Sneek geweest, dat was geen succes…behalve dat het een gezellige middag was, mooi weer, goede scheids.. Uitslag is niet belangrijk. (Gauw vergeten) In de winterstop kregen we het mooie nieuws te horen dat zowel Marjolein als Marianne een kindje verwachten. Altijd leuk natuurlijk, maar allebei tegelijk, dat was wel even een dingetje hoor… En dan hebben we nog de blessure van Maggie. Deze liep zij op na ongelukkige sliding in de laatste wedstrijd tegen Ens. Een lange weg, bleek achteraf, Maggie loopt sinds 3 weken weer "met losse handjes". Nu revalideren en dan hopelijk nog deze competitie in actie komen. Personele problemen genoeg voor deze dames dus. Maar gelukkig hebben we een nieuw lid kunnen toevoegen bij Blokzijl. Claudia Oro wilde wel graag voetballen. Na enige onderhandelings gesprekken werd het contract getekend. 🙂 En op het laatste moment kon Simone ook weer aansluiten bij de groep. Dan de wedstrijd… Gespannen koppies voor deze wedstrijd die al om 12 uur begon (wat achteraf heel fijn was) Ronald had de dames neergezet met de mededeling dat we gewoon lekker moesten gaan voetballen. Na het eerst fluitsignaal begon Blokzijl gelijk goed druk te zetten richting het doel van Go Ahead, een bal op de paal was het eerste gevaar. Na 10 minuten spelen lag de bal erin, uit een corner kopte Yvette mooi raak! Go Ahead was bij vlagen gevaarlijk, meestal tot de rand van de 16, daar stopte de verdediging de aanval. Na goed doorlopen van Renske op de keepster werd haar inzet beloond. Ze tikte de 2-0 binnen. In de 30e minuut was het wederom Renske die het net wist te vinden. Yvette was ook op dreef en met een werkelijk prachtig afstandsschot verschalkte zij de keepster. Ruststand 4-0. De 2e helft kon Blokzijl naar hartelust combineren en al gauw werd de. 5-0 gemaakt door Marleen. De 6-0 was wederom een wereldgoal, Yvette schoot vanaf zo'n 20 meter op de goal, de bal plofte achter de keeper. Go Ahead kreeg 1 kans, de lat werd geraakt. De 7-0 werd gemaakt door Yvette, zij kon rustig aan haar solo beginnen,niemand die eraan dacht om haar de bal af te pakken, alleen op de keepster af en de 7-0 was een feit. Na nog wat enkele kansen waren de 90 minuten alweer voorbij. Knappe overwinning deze 1e wedstrijd.

In een heerlijk voorjaarszonnetje hebben we nog buiten gezeten, om 12u spelen is zo gek nog niet. 😉 Ondertussen kregen we de uitslagen van het 1e en 2e door, deze hadden de punten ook meegenomen naar Blokzijl! Zaterdag.. De mooiste dag van de week..!

Leonie Kuik