Geen potentiële schoondochters…….

Blokzijl VR1-Ens VR1 5-2 (3-2)

Zaterdag 30 november, 14 dames van Blokzijl, waaronder 1 zieke en 1 met rugklachten. Als dat maar goed komt vandaag. Inzet: de koppositie in de 4e klas. Wie deze wedstrijd wint neemt een grote stap om najaarskampioen te worden.
De wedstrijd staat onder leiding van H. Winter. Op een niet al te best veld wordt er afgetrapt door Ens. Gelijk een aanval, dus Blokzijl is gewaarschuwd. De eerste kans is toch wel voor Ens, maar ze komen niet tot scoren.
Uit een van de aanvallen van Blokzijl weet Yvette wel te scoren. 1-0.
Blokzijl zet meer druk op de verdediging van Ens, de bal komt bij Yvette voor de voeten en ze haalt uit,met dit geweldige afstandsschot vliegt de bal over de keeper de linkerbovenhoek in.
We gaan goed.
Maar doordat we de slag op het middenveld verliezen komt Ens eruit en weten ze de aansluitingstreffer te maken.
Blokzijl herpakt zich en na een mooi opgezette aanval scoort Marleen de 3-1.
De wedstrijd wordt wat harder en Marjolein wordt onderuit gehaald binnen het strafschopgebied. Iedereen bij Blokzijl (en bij Ens) denkt aan een penalty, maar de scheidsrechter legt de bal niet op 11 meter. En dan gebeurt het, Ens in de aanval, de speelster van Ens komt alleen op de keepster af en ze maakt de 3-2. Dit is de ruststand.
Na de rust zet Blokzijl gelijk weer druk, Willeke zet goed door, met haar snelheid loopt ze de verdediging van Ens voorbij en ze maakt de 4-2. Blijdschap bij Blokzijl, want we willen graag als de nummer 1 eindigen in deze najaarscompetitie. Ondertussen zijn er ook een paar dames van Desz, inclusief leider, langs de kant komen staan om Ens aan te moedigen. Desz kan ook nog aanspraak maken op de 1e plek, als Blokzijl punten verspeeld.
Maar Blokzijl heeft de zaken goed voor elkaar en Ens wordt niet echt meer gevaarlijk. De vrije trap die ze op de rand van de 16 krijgen,wordt ook niet benut.
Tegenvaller voor Blokzijl is het uitvallen van Margaret. In een duel verstuikt ze haar enkel en kan niet meer verder spelen. Dit tot blijdschap van de leider van Ens. Wat kunnen mensen toch raar in elkaar zitten. Gelukkig is ze er na de winterstop er weer bij.
In de laatste 10 minuten scoort Willeke wederom. Willeke geeft niet op in een duel, die geeft dan alles en heeft maar 1 doel, die bal d’r in! Dat lukt. 5-2!!
De scheidsrechter fluit voor het laatst, wedstrijd afgelopen en Blokzijl heeft goede zaken gedaan om de 1e plek.
Volgende week nog 1 wedstrijd,uit naar MSC3. Bij winst zijn we najaarskampioen. Dat vinden wij wel een klein feestje waard!

Quote van de dag komt van de scheidsrechter: “ik heb vanmiddag bij de wedstrijd van de dames van Blokzijl géén potentiële schoondochters gezien, op een enkeling na”.

Tot volgende week!