Vanavond was het dan zover, onze 1e competitie wedstrijd van het nieuwe seizoen. De personele problemen stapelen zich op. Zwangeren, geblesseerden,vakantiegangers…
Lichtpuntje is wel dat Marjolein er weer bij is. Ze geniet nog van haar zwangerschaps verlof, maar bij de voetbal is haar verlof voorbij. Ze kon weer vol aan de bak.
EBC is een tegenstander die we nog kennen van een paar seizoenen terug. Gelijkwaardig aan ons, dat beloofde dus een zwaar avondje te worden.
Joop was bereidt gevonden om te fluiten. Iets voor half 8 trapte Blokzijl af. In t 1e kwartier wat kansjes, Marjolein werd mooi aangespeeld, ze speelde haar tegenstander uit en schoot op doel, helaas ging de bal er aan de verkeerde kant van de paal langs.
Een paar minuten later belandde de bal op de paal. Het kon niet lang meer duren, de volgende ging erin. De eer was aan Yvette om de score te openen. Na een mooie aanval, lag de bal achter de keepster van EBC.
EBC kwam eigenlijk niet voor in het 1e half uur.
Eline viel uit met een knie blessure,dus werd er gewisseld.
Gelukkig viel de 2-0 vrij vlot, op een schot van Marjolein waar de keepster nog goed aan zat, was het Willeke die op de goede plek stond en de bal alsnog binnen schoot.
EBC was wakker en zette druk op onze achterhoede. De paal en de lat brachten redding. Geluk dwing je af, zeggen ze wel eens.
Met een 2-0 rust stand zochten we de kleedkamers op.
Ronald was op zich tevreden, maar we moesten wel proberen om de lange ballen te mijden. Het was nog
wel eens dat we de bal lukraak naar
voren trapten. En we waren er er nog niet. Wanneer we de 3-0 zouden maken was EBC niet meer in staat om ons in te halen dacht Ronald.
EBC trapte af voor de 2e helft. Ze kwamen anders uit de kleedkamer dan wij. Vol op de aanval en t was hard werken achterin om geen tegendoelpunt te incasseren.
Zelf kregen we kleine kansjes, maar de 3-0 bleef uit. Tot een kwartier voor tijd Yvette de keepster verschalkte met een beheerst schot. We hadden wat meer lucht.
Vlak voor tijd deed EBC wat terug, in 1e instantie kon Leonie nog redding brengen, maar de bal werd niet goed weg gewerkt en de spits van EBC wist hier wel raad mee.
We speelden de wedstrijd rustig uit om de 1e 3 punten veilig te stellen en dat lukte.
Zaterdag kunnen we vol aan de bak tegen het uit de 3e klasse gedegradeerde Steenwijkerwold.
Thuis, om 14:30 uur.