10 oktober 2013

De 3e competitiewedstrijd voor de dames van Blokzijl.
De vorige 2 wedstrijden werden allebei gewonnen.
Dat het vanavond lastig zou worden, wisten we wel…. Desz kwam naar ons sportpark met een grote selectie
van speelsters (20!!), leider, trainer, verzorgster en grensrechter.
Desz had al 3 wedstrijden gespeeld, 1 gelijk en 2 met een overwinning afgesloten, ook nog ongeslagen dus.
Half 8 floot de scheidsrechter om de wedstrijd te laten beginnen. Desz zette gelijk druk naar voren, wat resulteerde in een paar gevaarlijke aanvallen.
Gelukkig waren we op onze hoede en kwam het eigenlijk alleen tot een gevaarlijke situatie tot de rand van de 16 meter.
Maar toch, een bal, net tussen de verdediging en de keeper, daar liep een speelster van Desz en zij opende de score.
Niks aan de hand, nog tijd genoeg om wat aan deze stand te doen.
De 1-1 viel een paar minuten later. Een afgeslagen bal, belandde bij Maggie in de voeten. Ze haalde hard uit, geweldig afstandsschot, over de keepster en onder de lat… 1-1!!
De leider van Desz snapte er niks van….: "wat was dat nou?" Tja, gewoon 1-1. Lekker. En er waren nog maar 8 minuten gespeeld, dat beloofd nog wat deze avond.
Maar de scherpte ontbrak wat bij Blokzijl, vaak een stap te laat, veel balverlies, en een tegenstander die het ons dus knap lastig maakte.
Zo volgden er heel wat kansen voor Desz. Gelukkig voor ons waren de spitsen niet altijd even scherp, dus werd er niet gescoord de rust.
In de rust waren we het er allemaal over eens dat er een schepje bovenop moest. Het was niet nodig om te verliezen vandaag.
De 2e helft werd er inderdaad een schepje bovenop gedaan, meer druk naar voren, wat resulteerde in een paar kansjes.
Doordat Willeke een doeltrap van de keepster onderschepte en heel koelbloedig afrondde, was het toch ineens 2-1 voor ons.
Over het laatste half uur kan ik kort zijn.  Eenrichtingsverkeer richting het doel van Blokzijl, maar we helden stand. De wedstrijd verliep wat grimmiger, kleine irritaties van beide kanten, overtredingen, de scheidsrechter had even de handen vol aan 22 dames en nog aan het een en ander langs de zijlijn. Maar gelukkig is hij wat gewent en speelden we verder.
Vlak voor tijd wist Desz te scoren, 2-2. Het leek even of ze de EK-finale gewonnen hadden, zo blij waren ze.
Maar uiteindelijk was dit, gezien het laatste half uur, ook wel terecht.
Het eindsignaal klonk ons als muziek in de oren. De scheidsrechter van deze avond wordt bedankt.
Wie vooraf aan ons gezegd had dat we na deze 3 westrijden (Urk, VHK en Desz) 7 punten zouden hebben. hadden we niet geloofd.
Op naar zaterdag, waar De SC in Emmeloord onze tegenstander is.