Donderdagavond 8 mei stonden er maar liefst 15! dames klaar voor de wedstrijd tegen Desz. Om nog eventueel mee te kunnen doen om het kampioenschap moest er gewonnen worden. We mochten een nieuw lid verwelkomen, namelijk Doortje Ijspeert. En het was ook de wedstrijd dat Maggie haar rentree weer maakte. Na 5 maand blessureleed en revalideren is het haar toch gelukt om deze competitie in aktie te komen. Op een gemaaid veld, wat goed bespeelbaar was, ondanks de regen, begonnen we aan de wedstrijd. Deze speelde zich het meest af op de helft van Blokzijl. Het was vooral noodzaak de boel achterin dicht te houden, dit lukte de eerste 30 min nog redelijk. Toch kwam desz op voorsprong, zeker niet onverdiend. Blokzijl had zelf ook nog een kleine kans de 1e helft, maar helaas plukte de keepster de bal uit de lucht. Na de 0-1 viel al snel de 0-2. Leonie raakte geblesseerd, Janine verving haar op doel. De 2e helft probeerde Blokzijl het wel, maar ze kwamen er niet echt aan te pas. Desz scoorde al gauw de 0-3 en kon de wedstrijd uitspelen. De eindstand was 0-6. Daarmee zet Desz een grote stap naar hun kampioenschap. Voor Blokzijl is de competitie gespeeld, ze kunnen vrij uit voetballen. Het gaat nu tussen Desz en Ens. Desz beloofde ons 3 kratjes bier wanneer we van Ens zullen winnen zaterdag. Daar gaan we ons best voor doen, al is het alleen maar om sportief revanche te willen nemen na de 2-2 in Ens eerder deze competitie.