Dit jaar was het weer zover, de 3 verplichte bekerduels. Ze worden beschouwd als oefenwedstrijden, maar meestal is het meer een ‘conditionele impuls’. Zo ook dit seizoen een zware indeling met twee 3e klassers + één 4e klasser. Wel een voordeel is dat het mooie derby’s zijn, al jaren stonden ze niet (meer) op het programma.

De eerste conditie training was tegen SVM thuis, Blokzijl zette een sterke eerste helft neer. Dit werd helaas niet beloond in resultaat, vlak voor rust werd er 2x snel achter elkaar gescoord. 2e helft een beter SVM en liep de score al snel op richting de 8. Derde helft was erg gezellig en werd SVM wel verslagen. Hamburgers, een rad van avontuur en goed barpersoneel zorgde voor een leuke namiddag!

Man of the Match: Ruben Otten, hij had net een droevig familiebericht te horen gekregen. Desondanks bleef hij het team trouw en zette door in het veld, respect.

Weekje later mocht ons vlaggenschip het tegen TONEGO opnemen. Teleurstellende Ontmoeting, Niet Eén Goal Opgeëist. Na een kwartier stond het al 3-0. Dit bleek achteraf de helft van de eindscore 6-0.

Man of the Match: Toby Boonstra. Stond erg sterk te verdedigen en pepte zijn teamgenoten op. Ongetwijfeld dat we in de toekomst nog vaker profijt gaan krijgen van de Bone.

Dan door naar de laatste derby, de clash tegen VlugHeid & Kracht te sportpark Monnikenmolen. Moeder Natuur was het publiek gezegend, alleen bij het opkomen van zowel eerste en tweede helft regende het. Voor de rest was gelukkig de paraplu niet nodig. Toeval??

Net als tegen SVM stond het erg goed de eerste helft. Er werd keihard gebikkeld en het leek of iedereen zijn plekje had gevonden in de formatie. Zo ook Bjarne met een paar belangrijke reddingen!

Na 34 minuten was het raak voor VHK, de opkomende rechtsback vond het net, 1-0. De administratie was nog maar net bijgewerkt in de groepsapp toen Ealse de bal kreeg. Hij sneed naar binnen en gaf de bal een poeier. Keihard vloog de bal korte hoek de goal in, keeper kansloos en euforie alom.

Blokzijl hield stand en sleepte het gelijkspel uit het vuur. Helaas bleek dat er nog een helft gevoetbald moest worden. Vrolijk stapten de Blokzieliger supporters de kantine in. Waar de supporters nog vrolijker van werden was de prijslijst, €1,90 voor een pilsie is geen geld. Een frisse goudgele rakker om de kater van de avond er voor weg te spoelen 7,5.

Na rust maakte Blokzijl kennis met de VlugHeid van VHK, 10 minuten gespeeld en er stond al 4-1 op het scorebord. Ook Kracht liet VHK vervolgens zien, ze stoomden door naar 7-1.

Hoogtepunten aan Blokzijlse kant waren 3 wissels. Allereerst werd na 60 minuten Ruben Schuurman gewisseld aan VHK kant. Onder luid applaus ging deze ex Blokzieliger naar de kant. Een duidelijk signaal van de supporters naar Ruben toe, we hopen dat je ooit weer te bewonderen bent in het groen-wit Skuur.

Tien minuutjes later was het de beurt aan onze Messi en part-time volkszanger Nicky M. Ook hij kreeg luid applaus, Nicky Nicky M werd uit volle borst gescandeerd. Volgende week bij de busreis tegen HJSC kan er een gesigneerd shirt gewonnen worden, aanmelden kan nog tot 25 september!

Vervolgens een mooi moment voor Joël, zijn eerste minuten voor Blokzijl. Als waardering kreeg hij zelfs ontvangst met groen witte fakkels. Kwartier meegedaan en zeker positief opgevallen, smaakt naar meer!

Eindstand 7-1, na afloop werd de poulewinst van VHK uiteraard gevierd. Buiten werd een Vers Heineken Kratje heerlijk opgeslobberd.

Man of the Match: Ealse Stap, met ontstoken amandelen 45 minuten gestreden. Geen gele kaart en een goeie goal tegen een derde klasser. Kleine voetnoot, Ealse was -waarschijnlijk- ook de enige van de basisopstelling zonder restalcohol in zijn bloed. Toeval??

Beelden van de wedstrijd te zien op de YouTube van Klooster TV

Man Of the Match Ruben Otten