Wedstrijdverslag 9 september:

Na een lange zomerstop was het dan eindelijk zover. De spelers van Blokzijl JO7-2 moesten vroeg uit de veren en nog voordat de mist optrok werden er foto’s gemaakt van het hele team. Na de foto met onze sponsor Gerard van de COOP Veenstra liepen de spelers samen met hun leider Kees naar het veld. Job was nog bij de teambespreking en ging daarna naar het zwembad om af te mogen zwemmen. Iedereen stond te springen om te mogen beginnen aan de eerste wedstrijd tegen d’Olde Veste. Na een bliksemstart met doelpunten van Gudio, Teun en Gerjo was het al snel 3-0 voor Blokzijl. Door goed verdedigen van onder andere Jordy en Levi hield Blokzijl de voorsprong vast. Blokzijl was op jacht naar meer doelpunten maar konden niet voorkomen dat door een snelle counter van d’Olde Veste het 3-1 werd. Door de mist werd het zicht belemmerd en al snel stond er 9-2 in het voordeel van Blokzijl op het scorebord.

Gelukkig trok de mist op voor de 2e wedstrijd tegen OFW (Old Forward). De spelers van OFW hadden er duidelijk zin in. Bij het starten van de wedstrijd kwam een speler van OFW alleen voor het doel te staan en met een prachtige uithaal op de lat kwam Blokzijl met de schrik vrij. Gudio nam de bal aan van Teun en schoot op doel 1-0 . Vrij snel daarna scoorde OFW de 1-1. Blokzijl nam de bal uit en met een mooie dribbel van de linkerkant kwam Gudio voor het doel te staan. Hij keek en haalde uit. 2-1. OFW had door dat het lastig werd en er werd gewisseld . De een na de andere bal ging erin. Zelfs bij een stand van 2-5 in het voordeel van OFW bleef Blokzijl vechten voor iedere bal. Gerjo verdedigde goed waarna Jordy Levi wist te bereiken. Die kwam vanaf de linkerkant en schoot op doel. Raak. 3-5. Kort daarna werd er afgefloten en stond ons nog een wedstrijd te wachten.

De 3e wedstrijd werd gespeeld tegen Blokzijl JO7-1. De spelers hadden er zin in en er werd al snel gesproken over het scorende vermogen van de tegenstanders. Na een uitbraak van Blokzijl kwam Blokzijl al snel met de schrik vrij. De bal knalde op de lat. Tot scoren was het nog niet gekomen maar er werd goed verdedigd, vrijgelopen en meegedaan door iedereen. Al snel stond de score op 0-7 voor Blokzijl. Na goed overspelen speelden we de tegenstander zoek en scoorde Blokzijl JO7-2 de 1-7. Dit werd groots gevierd en de eindstand werd 1-8. De punten bleven in Blokzijl.

Volgende week 16 september spelen we uit in Wolvega en zijn de tegenstanders BEW, FC Wolvega en VV Steenwijk. We vertrekken om 07.45 uur. Tot dan!!

Maikel Smit