Vandaag is de laatste partij van het zaalvoetbal toernooi in de Burght in Vollenhove. Onze laatste 2 wedstrijden moeten we spelen tegen Veno F6. Als we deze 2 wedstrijden winnen eindigen we als derde in de poule. Voor ons is dat een mooie eindstand en de jongens gaan er helemaal voor om dit resultaat te behalen. In de kleedkamer wordt er al gesproken over winst, de kans om deze wedstrijd te winnen is aanwezig en de jongens zijn al opgewonden voordat ze aan de wedstrijd beginnen.
Om 11.00 precies is de aftrap en onze jongens beginnen gelijk goed en komen al vlot voor het doel van de tegenstander. In de eerste minuten is het al spannend en zijn er al kleine kansjes voor Blokzijl om te scoren. De meegereisde ouders zien ook dat hun jongens kans maken om te scoren en dat laten ze goed horen door ze enthousiast aan te moedigen vanaf de tribune. Na ongeveer een kwartier gespeeld te hebben komt Steven voor het doel te staan en schiet de bal in het doel. Hierna zijn er nog een paar kansjes, maar deze worden net gemist. Uiteindelijk blijft het bij 1-0 en gaan de jongens blij naar de kant en rennen naar de kantine om van hun welverdiende ranja te gaan genieten.

Na een kwartier pauze mogen de jongens aan hun laatste wedstrijd in de zaal beginnen.
Blokzijl wil gelijk weer in de aanval gaan, maar deze keer laat Veno F6 dit niet toe en vallen ze meer aan en creëren daardoor zelf wat meer kansen. Frans staat op doel en krijgt het in deze partij drukker dan in de vorige partij. Na wat kansen over en weer is Veno als eerste de gelukkige met het scoren van een doelpunt. Blokzijl laat dit niet op hun kop zitten en als snel daarna lukt het Lucian om een doelpunt te maken. Niet lang daarna komt Lucian weer voor de keeper te staan en schiet hij de bal mooi in. Veno probeert nog terug te komen, maar dit lukt niet. Uiteindelijk eindigt de wedstrijd Veno F6 – Blokzijl F3 in 1-2. In de kleedkamer zijn de jongens zeer opgetogen en blij, want ze zijn derdes geworden in hun poule. Goede prestatie mannen! Na afloop kregen ze nog een vaantje en die werd trots in ontvangst genomen.

Het zaalvoetbal toernooi van 2008/2009 zit er weer op en we kijken terug op mooie wedstrijden met leuk voetbal van Steven, Frans, Bart, Joris, Lucian, Milan, Anne, Janick, Kyran, Sam, Stan en Toby.

Tjakien Fokkkes